W Świętokrzyskim trasa rowerowa budowana w ramach EV11 na terenie powiatu kazimierskiego i buskiego będzie liczyć ok. 38 kilometrów i prowadzić będzie po śladach dawnej kolejki wąskotorowej. Zaczyna się w Lekszycach, na granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego (czyli tam gdzie kończy się też projektowany odcinek małopolski), natomiast swój koniec ma mieć na terenie gminy Wiślica, w powiecie buskim. Nawierzchnia nowej ścieżki będzie asfaltowa, a jej szerokość będzie wynosić pomiędzy 2 a 3 metry. Przy trasie wzorem tras w Małopolsce wybudowane zostaną miejsca odpoczynku. Całość podzielona jest na kilka odcinków, a całość ma być gotowa pod koniec 2020 roku. Więcej o tej inwestycji przeczytacie tutaj, ale poniżej krótkie przypomnienie jak to wygląda na tą chwilę w Małopolsce
1. (Miasto Kraków) W ogłoszonym niedawno planie budżetu miasta na rok 2020 zaplanowano rozbudowę ul. Kocmyrzowskiej (koszt 22 mln zł), w ramach której ma powstać również brakująca infrastruktura rowerowa (bit.ly/37d2y5U). Jest więc nadzieja, że w przyszłym roku prace przy EV11 na terenie Krakowa w końcu ruszą. Czekamy teraz na potwierdzenie planów budżetowych oraz szybkiego załatwienia ponownego wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (z powodu zmian w projekcie), tak żeby same prace budowlane mogły wystartować jak najszybciej. W wersji pesymistycznej prace budowlane firma Budimex mogą potrwać nawet do roku 2022 (umowa została podpisana na początku 2018 r.)
2. (GDDKiA) W miejscu budowy węzła Grębałów w ramach budowy drogi ekspresowej S7 poprawiono trochę skandaliczne rozwiązania projektowe jakie pojawiły się we wrześniu br. w ramach audytów rowerowych. Po zmianach jest już trochę lepiej, ale wymaga jeszcze drobnej korekty (bit.ly/37d2D9I). Na razie na tym odcinku trwają prace projektowe i przygotowawcze, a termin zakończenie prac planowane jest w roku 2022.
3. (ZDW w Krakowie) Odcinek "proszowicki", czyli od przyszłego węzła S7 do Lekszyc nadal jest na etapie projektowania i zbierania wszystkich pozwoleń. Prawdopodobnie przetarg na samą już tylko budowę zostanie ogłoszony w roku 2020, ale z załatwioną już częścią “papierową”, to prace budowlane powinny pójść sprawnie. Jest więc szansa, że budowa tego odcinka współgra się z terminami zakończenie prac również w woj. świętokrzyskim. Sporą niewiadoma pozostawać będzie odcinek na terenie Krakowa oraz nowego węzła “Grębałów”
Dla przypomnienia mapa: bit.ly/mapEV11