Może to i krótki odcinek, ale radość sprawi wszystkim rowerzystom dużą, bo dzięki niemu zyskujemy spójność praktycznie na całych 40 km tej trasy (od mostu w Zabrzeży do Wielogłów). Praktycznie, bo czekamy jeszcze na odcinek Gołkowice-Mostki, którego budowa zresztą ma wkrótce ruszyć. Na tą chwilę nie ma jednak zbytniego problemu, żeby go objechać korzystając z lokalnych dróg, co zresztą zaznaczone jest na pomarańczowo na mapie bit.ly/mapVD (kolory objaśnione są również w legendzie przy mapie, ale podajemy ją też poniżej mapy)
LEGENDA:
▶ DDR (kolor czarny): odseparowane od ruchu, asfaltowe drogi dla rowerów DDR lub ciągi pieszo-rowerowe CPR, poprowadzone głównie po wałach rzecznych, nadające się na każdy typ roweru.
▶ droga (kolor szary): asfaltowe drogi publiczne, przebieg w ruchu ogólnym; w większości są to odcinku o uspokojonym lub znikomym ruchu, nadają się na każdy typ roweru.
▶ inna (kolo czerwony): fragmenty biegnące po drogach szutrowych/betonowych chodnikach/ścieżkach gruntowych; nie nadają się tylko na szosówki, ale każdym innym rodzajem rowerów przejedziemy (jak jest sucho) bez zbytniego bólu.
▶ budowa (kolor żółty): na tych odcinkach mogą trwać jeszcze prace budowlane, więc przejazd jest albo nie możliwy albo mało komfortowy. Po zakończeniu prac te odcinki będą miały nawierzchnię bitumiczną (asfalt/beton).
▶ plan (kolor fioletowy): fragmenty które są dopiero w planach, po których albo jazda jest na razie mocno utrudniona (jazda terenowa po gruntowych ścieżkach) albo w ogóle jeszcze nie możliwa. Każdy z odcinków jest oddzielnie skomentowany, bo ich planowane terminy wybudowania są różne.