To wyjątkowo trudny fragment, bo trasa EV11 biegnie tutaj drogą stokową na zboczach Suchej Góry, ale w najbardziej stromym odcinku nachylenie nie powinno przekroczyć tu 15% i to na bardzo krótkim odcinku. Po stronie słowackiej (od granicy do miejsca przyszłej kładki Legnava – Milik) na razie brak jest oznak prac; ale trwają konsultacje odnośnie tego 2 km fragmentu. Na chwilę obecną pozostaje nam stara ścieżka leśna (tylko pod rowery mtb lub spacer), a potem jazda przez pola.
To nie jedyny odcinek EV11 w okolicach Muszyny na których trwają prace. Na ukończeniu jest nowa droga rowerowa od mostu na Zapopradziu do okolic stacji kolejowej w Muszynie. Wystartowały też przygotowania do budowy obu kładek nad Popradem: Legnava–Milik oraz Andrzejówka/Ługi–Mały Lipnik. Odcinek pomiędzy tymi kładkami biegnący po stronie polskiej jest już w wielu miejscach gotowy. Mapa z postęp prac na bit.ly/mapEV11
Tak naprawdę wiele już trasie Velo Natura od Muszyny do Nowego Sącza nie brakuje do pełnej ciągłości. Poza tymi wymienionym odcinkiem od granicy do Legnavy ( 2 km), to na przetargi i inwestycje czekamy jeszcze w:
- słowackim Międzybrodziu (zamiana 2 km gruntówki na asfalt)
- najazd na nowych odcinek w Suchej Strudze (200 m)
- odcinek w Rytrze na podzamczu oraz ugładzenie kamienistej drogi w Życzanowie (łącznie 2,5 km)
Poza tymi odcinkami na pozostałych albo trwa aktualnie budowa, albo mamy już odcinki, które można przejechać po dobrej/ bardzo dobrej nawierzchni, z minimalnym ruchem samochodowym.