16 września 2019 r. w Warszawie odbyło się ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie certyfikatów. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Takie wyróżnienie i dostrzeżenie przez ekspertów z branży turystycznej strategicznego projektu Euroregionu „Tatry” bardzo cieszy i potwierdza, że Szlak wokół Tatr ma ogromny potencjał, a dotychczasowe działania zmierzają w dobrym kierunku. Dzięki wsparciu ministerstwa będzie możliwość rozwinąć jeszcze bardziej te działania. Plany na rozwój są imponujące i to zarówno po polskiej jak i słowackiej stronie. Pisaliśmy o tym np. w tym artykule
Otrzymany przez Szlak wokół Tatr nobilitujący tytuł to przede wszystkim wyróżnienie dla wszystkich polskich i słowackich partnerów projektu, których intensywne prace, zaangażowanie i zrealizowane inwestycje przyciągają od kilku lat tysiące rowerowych turystów. Wielkie gratulacje kierujemy dla Gminy Czarny Dunajec, Gminy Nowy Targ, Miasta Nowy Targ, Gminy Szaflary, Gminy Łapsze Niżne, miasta Kieżmark, Spiska Bela, Liptowski Mikulasz, Trstena, Stara Lubowla, gminy Hladovka, Sucha Hora, Liesek, Niżna, Vrbov, Huncovce, Wielka Łomnica, Hniezdne. Wszyscy ci partnerzy wraz z EUWT TATRY realizują Szlak wokół Tatr w ramach transgranicznych projektów finansowanych przez Unię Europejską z Programu Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020.
Tytuł „Polska Marka Turystyczna” otrzymały również m.in. zaprzyjaźnione z Euroregionem „Tatry” marka Beskidy i Śląsk Cieszyński. Ponadto w gronie Marek Turystycznych znalazły się miasta Lublin i Toruń oraz Kraina Lessowych Wąwozów.
Tytuł „Polska Marka Turystyczna – kandydat” oprócz Szlaku wokół Tatr przyznany został Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Puszczy Białowieskiej, miastu Zamość i Ziemi Świętego Krzyża.
Wszyscy zakwalifikowani, w szczególności kandydaci do tytułu „Polska Marka Turystyczna”, otrzymają dostęp do zapewnionego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.
Więcej na stronie Szlaku www.szlakwokoltatr.eu