VeloMałopolska

VeloMałopolska

Vistula Cycle Route
Małopolska posiada wyjątkowo dogodne warunki do rozwoju turystyki aktywnej i rekreacyjnej. Największe atuty regionu to duża różnorodność topograficzna, przyrodnicza, piękne krajobrazy oraz zabytki. Dzięki realizowanemu przez województwo projektowi VeloMałopolska wiele z tych miejsc można odwiedzić podczas wypraw rowerowych.

VeloMałopolska

The feeling of complete freedom, unlimited space, positive emotions and only good thoughts occupying your mind. Is it possible? Yes!!! Just get on a bike and life will take on a whole new spin! Fans of two wheels have a bright future and great possibilities ahead. Very soon, cyclists will have the opportunity to enjoy almost 1,000 kilometres of well-marked routes connecting the most fascinating natural beauty spots and tourist attractions. All thanks to the initiative taken by Małopolska Region to implement the largest cycle route project in Poland, known as ‚VeloMałopolska’. The project includes construction of eight modern cycle routes of the highest European standard, running through the region of Małopolska, incluing two sections within the EuroVelo network.
Some sections have already been completed and made available to cyclists; on other sections, intensive construction works are still in progress. Currently, over 550 km of routes are available for use. Feel free to test the possibilities offered by the new sections right now, and to discover the joys of riding a bike. See you on the routes of VeloMałopolska!

 

Other cycle routes

 

VeloMałopolska in numbers:

  • over 550 km are already passable, of which 340 km are separated bicycle routes;
  • 6 large bridge structures and a dozen smaller ones have already been built, and another 5 large bridge structures are under construction or tender;
  • 21 new Cyclist Resting Points have already been built, and several others are under construction;
  • VeloMałopolska routes have become an impulse for the construction of new bicycle routes and trails;
  • each year as much as 340,000 cyclists are travelling only along the VeloMałopolska routes

 

See current map:

Map VeloMalopolska


 


Mapy on-line, ślady GPS oraz aplikacje mapowe

Mapy on-line, ślady GPS oraz aplikacje mapowe

Wszystkie informacje dotyczące map on-line oraz śladów GPS wycieczek i szlaków poprowadzonych po trasach rowerowych VeloMałopolska.

Mapy on-line

Mapy na Geoportalu Małopolskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej (MIIP).

Znajduje się tutaj:

  • sieć istniejących i budowanych tras rowerowych VeloMałopolska,
  • sieć rekomendowanych szlaków rowerowych,
  • pętle wycieczek rowerowych.

Aby wybrać poszczególny element kompozycji należy kliknąć ikonę ikona przedstawiająca warstwy na mapiew lewym górnym rogu mapy. 

Ponadto, po kliknięciu w wybrany szlak na mapie, pojawi się możliwość pobrania plik GPX oraz link do strony z opisem konkretnej trasy lub wycieczki. 


Mapa na Geoportalu MIIP

Powyższa kompozycja mapowa dostępna jest również w aplikacji mobilnej MIIP - linki do pobrania zamieszczono w artykule poniżej. Aplikacja pozwala z dużą dokładnością zobaczyć fragment trasy rowerowej, którym chcemy się poruszać. Nie jest to aplikacja dedykowana wyłącznie rowerzystom, dlatego w instrukcji użytkowania podpowiadamy jak odnaleźć właściwą mapę.

VeloMałopolska na GoogleMaps

Po kliknięciu w ślad konkretnej trasy wyświetla się jej opis razem z linkiem, w który należy kliknąć aby przejść do szczegółowej mapy obrazującej postęp prac/rodzaj nawierzchni. Podobne mapy zostały utworzone również dla szlaków i wycieczek.

Niestety GoogleMaps nie ujmuje jeszcze wszystkich gotowych odcinków sieci VeloMalopolska w swoim algorytmie wyznaczania optymalnego wyboru tras rowerowych. Prezentujemy trasy korzystając z Googe Maps z jednego prostego powodu - to najbardziej popularna aplikacja mapowa na świecie, obecna praktycznie na każdym smartfonie. 


Legenda do GoogleMaps:

  • DDR (kolor czarny): odseparowane od ruchu, asfaltowe drogi dla rowerów DDR lub ciągi pieszo-rowerowe CPR, poprowadzone głównie po wałach rzecznych, nadające się na każdy typ roweru.​
  • DROGA (kolor szary): asfaltowe drogi publiczna, przebieg w ruchu ogólnym; w większości są to odcinku o uspokojonym lub znikomym ruchu, nadają się na każdy typ roweru.
  • INNA (kolor czerwony): fragmenty biegnące po drogach szutrowych/betonowych chodnikach/ścieżkach gruntowych; nie nadają się tylko na szosówki, ale każdym innym rodzajem rowerów przejedziemy (jak jest sucho) bez zbytniego bólu.
  • BUDOWA (kolor żółty): na tych odcinkach mogą trwać jeszcze prace budowlane, więc przejazd jest albo nie możliwy albo mało komfortowy. Po zakończeniu prac te odcinki będą miały nawierzchnię bitumiczną (asfalt/beton).
  • PLAN (kolor fioletowy): fragmenty które są dopiero w planach, po których albo jazda jest na razie mocno utrudniona (jazda terenowa po gruntowych ścieżkach) albo w ogóle jeszcze nie możliwa. Każdy z odcinków jest oddzielnie skomentowany, bo ich planowane terminy wybudowania są różne.

Polecane aplikacje mobilne oraz pozostałe portale i serwisy mapowe

Nazwa aplikacji logo Google Plat Logo App store
VisitMałopolska pobierz pobierz
MIIP Mobile pobierz pobierz
Szlaki turystyczne Małopolski PTTK pobierz pobierz



Trasy główne znajdują się też w podkładach OSM (www.openstreetmap.org), więc większość aplikacji bazujących na tych podkładach (Komoot, LocusMap) powinny "widzieć" wszystkie gotowe odcinki tras głównych (oddawane do użytku nowe odcinki są nanoszone na OSM na bieżąco). 

Polecamy również małopolski portal PTTK ze szlakami pieszymi i rowerowymi (na podkładzie mapowym zaznaczone są gotowe odcinki tras sieci VeloMałopolska).

Podgląd na trasy w postaci przejazdów video (hyperlapse) razem z zapisem przejazdów znajdziecie na portalu trassy.pl/velo

 


Przewodnik rowerowy "Zakręć w Tatry"

Przewodnik rowerowy "Zakręć w Tatry"

Przewodnik rowerowy zakręć w Tatry
Nowy przewodnik rowerowy po Podtatrzu napisany przez Wojciecha Goja z Szlaku Wokół Tatr.

W skrócie najważniejsze informacje o tym wydaniu:

  •  przewodnik ma tak naprawdę 3 wersje: papierową, PDF oraz rozbudowaną wersję online www.szlakwokoltatr.eu/GO gdzie naprawdę łatwo odnaleźć się w zaproponowanych 30 wycieczkach po Podhalu, Spiszu i Orawie,
  •  wersja papierowa jest bezpłatna i dostępna droga wysyłkową (piszcie podając dane do wysyłki na info@szlakwokoltatr.eu) lub w wybranych punktach informacji turystycznych. W obecnej sytuacji wybierzcie właśnie kontakt drogą elektroniczną lub po prostu korzystajcie z wersji online;
  • przewodnik jest też przetłumaczony na język słowacki i angielski gdybyście chcieli podesłać go swoim znajomym z zagranicy.

Więcej o tej publikacji znajdziecie też tutaj oraz w jego wstępie. Przewodnika powstał dzięki dotacji jaką Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY uzyskało na jego przygotowanie i wydanie w ramach projektu realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach konkursu ofert z dziedziny turystyki pn. „Małopolska Gościnna”.




Poniżej mapa z naniesionymi wszystkimi wycieczkami opisanymi w tej publikacji.


Jak zostać Miejscem Przyjaznym Rowerzystom?

Jak zostać Miejscem Przyjaznym Rowerzystom?

infografika
Obecnie uruchomiony nabór jest naborem pilotażowym, trwa od 18.06 do 31.07.2020 r.

Podstawowe kryteria jakie należy spełnić przy aplikowaniu do systemu Miejsc Przyjaznych Rowerzystom

Podmioty, które prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 3 km od Wiślanej Trasy Rowerowej lub trasy VeloDunajec.

  • OBIEKT NOCLEGOWY - Obiekt musi zapewniać minimum 6 miejsc noclegowych oraz możliwość skorzystania z noclegu na jedną dobę. Obiekt hotelarski skategoryzowany lub inny (nieskategoryzowany).
  • OBIEKT GASTRONOMICZNY - Obiekt musi zapewniać przygotowanie oraz sprzedaż posiłków i napojów do spożycia na miejscu i na wynos. Całoroczny lub sezonowy.
  • ATRAKCJA TURYSTYCZNA - Do której wstęp jest odpłatny lub nieodpłatny, która posiada swojego zarządcę np. zabytek (architektoniczny, sakralny, archeologiczny, etnograficzny, zabytkowy cmentarz), muzeum, galeria sztuki, park narodowy, park krajobrazowy, rezerwat, jaskinia, podziemna trasa turystyczna, kąpielisko, basen termalny, aquapark, zorganizowane miejsce do wędkowania, platforma, wieża widokowa, rejs statkiem, przejazd zabytkową kolejką lub drezyną, i inne.
  • INFORMACJA TURYSTYCZNA - Obiekt musi należeć do sieci informacji turystycznej spełniający wymogi określone przez Polską Organizację Turystyczną. Oznakowany specjalnym znakiem „i”, zgodnie z wytycznymi Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.
  • OBIEKT USŁUGOWY (POZOSTAŁY) - Obiekt świadczący usługi, które mogą być przydatne rowerzyście podczas podróży np. serwis rowerowy, wypożyczalnia rowerów i sprzętu turystycznego, biuro podróży, przewoźnik osobowy, stacja paliw, galeria handlowa, sklep  spożywczy, wielobranżowy i inne.

Jak zostać Miejscem Przyjaznym Rowerzystom?

Dla podmiotów starających się o uzyskanie certyfikatu MPR, przygotowaliśmy cykl filmików, w których podpowiadamy jak spełnić konieczne wymogi.

  • bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy, a w przypadku obiektów noclegowych bezpieczne i nieodpłatne przechowanie rowerów wraz z bagażami w trakcie pobytu;
  • nieodpłatne udostępnianie narzędzi do podstawowych napraw rowerów;
  • posiadanie informacji/odnośnika do strony internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz posiadanie aktualnej informacji o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych lub sprzedaż części zamiennych do rowerów
  • możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę w przypadku obiektów noclegowych.

 

Udział w systemie rekomendacji jest nieodpłatny i dobrowolny. Informacja o rekomendowanych podmiotach zostanie umieszczona na stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz będzie promowana i dystrybuowana wraz z informacjami o trasach rowerowych Małopolski.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem www.malopolska.pl/mpr


Mapy papierowe i do druku

Znajdziecie tutaj wszystkie informacje dotyczące papierowych map VeloMałopolska, zarówno tych dostępnych w punktach Informacji Turystycznej jak i do samodzielnego wydruku.

Mapy papierowe

Mapa wiślanej trasy rowerowejWiślana Trasa Rowerowa (WTR) - mapa składana,  ilustruje przebieg małopolskiego odcinaka Wiślanej Trasy Rowerowej od Brzeszcz do Szczucina. Skala 1 : 175 000, wydanie II,  Kraków 2019.

 

VeloDunajec – mapa składana, ilustruje przebieg całej trasy uwzględniając odcinki w budowie (stan na czerwiec 2019 r., niektóre odcinki zaznaczone na mapie jako w budowie zostały już oddane do użytku np. okolice Jeziora Czorsztyńskiego).  Skala 1 : 175 000,  wydanie II,  Kraków 2019.

 

Małopolska Na Rowery - przewodnik z mapami oraz opisem 50 wycieczek rowerowych po Małopolsce. Każda wycieczka posiada mapę z omawianą trasą, szczegółowy opis przebiegu wraz z wykazem atrakcji spotykanych na szlaku. Profil wysokościowy, stopień trudności oraz oczywiście długość i orientacyjny czas przejazdu. Wydanie V, Kraków 2019.

Wyżej wspomniane mapy, również w wersji angielskiej, dostępne są w Punktach Informacji Turystycznej oraz na stoiskach Małopolski podczas imprez rowerowych.

 

Mapy w wersji PDF do druku

Zachęcamy do korzystania z przygotowanych do samodzielnego wydruku map Wiślanej Trasy Rowerowej oraz VeloDunajec w wersji PDF. Gotowe trasy VeloMałopolska zostały podziale na 14 odcinków. Dzięki temu, zachowana jest ich czytelność przy mniejszym formacie, zastosowany format A4 umożliwia swobodne wydrukowanie w domu. Zawarte w nich dodatkowe informacje turystyczne oraz ciekawostki sprawiają, że są idealnym przewodnikiem podczas wycieczek rowerowych po trasach VeloMałopolska.

Aktualne mapy w PDF, wydanie z roku 2020, do ściągnięcia i wydrukowania (format A4)

mapa tras VeloMałopolska


Mapy papierowe

Mapa Wiślanej Trasy RowerowejWiślana Trasa Rowerowa (WTR) - mapa składana,  ilustruje przebieg małopolskiego odcinaka Wiślanej Trasy Rowerowej od Brzeszcz do Szczucina. Skala 1 : 175 000, wydanie II,  Kraków 2019.

 

Mapa VeloDunajecVeloDunajec – mapa składana, ilustruje przebieg całej trasy uwzględniając odcinki w budowie (stan na czerwiec 2019 r., niektóre odcinki zaznaczone na mapie jako w budowie zostały już oddane do użytku np. okolice Jeziora Czorsztyńskiego).  Skala 1 : 175 000,  wydanie II,  Kraków 2019.

Przewodnik rowerowyMałopolska Na Rowery - przewodnik z mapami oraz opisem 50 wycieczek rowerowych po Małopolsce. Każda wycieczka posiada mapę z omawianą trasą, szczegółowy opis przebiegu wraz z wykazem atrakcji spotykanych na szlaku. Profil wysokościowy, stopień trudności oraz oczywiście długość i orientacyjny czas przejazdu. Wydanie V, Kraków 2019.

Wyżej wspomniane mapy, również w wersji angielskiej, dostępne są w punktach Informacji Turystycznej oraz na stoiskach Małopolski podczas imprez rowerowych.

Mapy w wersji PDF do druku

Zachęcamy do korzystania z przygotowanych do samodzielnego wydruku map Wiślanej Trasy Rowerowej oraz VeloDunajec w wersji PDF. Gotowe trasy VeloMałopolska zostały podziale na 14 odcinków. Dzięki temu, zachowana została ich czytelność przy mniejszym formacie, zastosowany format A4 umożliwia swobodne wydrukowanie map w domu. Zawarte w nich dodatkowe informacje turystyczne oraz ciekawostki sprawiają, że są idealnym przewodnikiem podczas wycieczek rowerowych po trasach VeloMałopolska.

 


Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsce Przyjazne Rowerzystom to taki obiekt – noclegowy czy gastronomiczny lub inny, który jest dostosowany do potrzeb rowerzystów i w którym mogą oni liczyć na życzliwe przyjęcie

Obecnie do 31.07.2020 r. trwa pilotażowy nabór podmiotów, które prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 3 km od Wiślanej Trasy Rowerowej lub trasy VeloDunajec. Już wkrótce pojawi się tutaj mapa oraz lista miejsc z certyfikatem MPR.

Czym jest System Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom?

Województwo Małopolskie od lat buduje wizerunek Małopolski jako destynacji turystyki rowerowej w oparciu o spójną infrastrukturę rowerową, ujednolicone standardy obsługi rowerzystów oraz bogatą ofertę atrakcji i wydarzeń dedykowanych rowerzystom. Celem tworzenia Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie małopolskim jest rozwój i promocja systemu obsługi turystów rowerowych, inspirowanie i wspieranie lokalnego biznesu w tworzeniu oferty przyjaznej dla rowerzystów, wzmacnianie ich konkurencyjności, stworzenie platformy współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy podmiotami biorącymi udział w Systemie, podniesienie atrakcyjności turystycznej regionu.

""

Korzyści z posiadania certyfikatu

Organizator Systemu Rekomendacji - Województwo Małopolskie - zobowiązuje się do nieodpłatnego umieszczenia informacji o obiekcie posiadającym rekomendację na oficjalnej stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz prowadzenia kampanii promujących Miejsca Przyjazne Rowerzystom poprzez media społecznościowe oraz wydawnictwa.

Obiekty wyróżniające się dodatkowymi usługami dedykowanymi rowerzystom, mogą uzyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, ponieważ turystyka rowerowa cieszy się coraz większą popularnością wraz ze wzrostem liczby wybudowanych kilometrów tras rowerowych.
Obiekt, który uzyska certyfikat, będzie mógł również używać znaku graficznego „Miejsce Przyjazne Rowerzystom” w swoich działaniach marketingowych.
 

 


MPR - zgłoś się

MPR - zgłoś się

Trwa nabór do systemu certyfikacji MPR

Formularz zgłoszeniowy

Pilotażowy nabór trwa od 18.06 do 31.07.2020 r.


Obecnie uruchomiony nabór jest naborem pilotażowym, mającym za zadanie przetestowanie funkcjonalności przyjętych rozwiązań. W przyszłości planowane jest rozszerzenie zasięgu geograficznego działań na kolejne trasy rowerowe. Po zakończeniu naboru pilotażowego będzie podejmowana decyzja o ewentualnych zmianach w Regulaminie przed uruchomieniem kolejnego naboru.


Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Logo MPR
Pilotażowy nabór trwa od 18.06 do 31.07.2020 r.

W przyszłości planowane jest rozszerzenie zasięgu geograficznego działań na kolejne trasy rowerowe. Po zakończeniu naboru pilotażowego będzie podejmowana decyzja o ewentualnych zmianach w Regulaminie przed uruchomieniem kolejnego naboru.

 


Zostań Miejscem Przyjaznym Rowerzyście!

Zostań Miejscem Przyjaznym Rowerzyście!

para uśmiechniętych rowerzystów
Ruszył pilotażowy nabór do Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzyście (MPR) przy trasach VeloMałopolska

Do końca lipca 2020 roku właściciele obiektów usługowych, którzy prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 3 km od Wiślanej Trasy Rowerowej lub trasy VeloDunajec mogą starać się o uzyskanie statusu Miejsca Przyjaznego Rowerzystom.

infografika

Udział w systemie rekomendacji jest nieodpłatny i dobrowolny. Informacja o rekomendowanych podmiotach zostanie umieszczona na stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz będzie promowana i dystrybuowana wraz z informacjami o trasach rowerowych Małopolski.

Powstanie certyfikacji oraz bazy Miejsc Przyjaznych Rowerzystom to kolejny etap na drodze rozwoju turystyki rowerowej w Małopolsce. System ma na celu wspieranie i inspirowanie lokalnego biznesu w tworzeniu oferty, będącej odpowiedzią na zapotrzebowanie i oczekiwania coraz większej rzeszy trustów rowerowych odwiedzających Małopolskę.

Certyfikat będzie przyznawany podmiotom, które posiadają odpowiednie udogodnienia dla turystów podróżujących na rowerach. Są to obowiązkowo:

  • Bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy
  • Nieodpłatnie dostępne narzędzia do podstawowych napraw rowerów
  • Aktualne informacje o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych
  • Informacja/odnośnik do strony narowery.visitmalopolska.pl  z której można pobrać mapy, ślady GPS tras rowerowych, informacje o wycieczkach i szlakach rowerowych
  • Możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę (w przypadku obiektów noclegowych).

Ujednolicenie poziomu świadczonych usług, czytelna informacja o udogodnieniach i atrakcjach dostępnych na trasie rowerowej oraz łatwe wyszukiwanie podmiotów należących do sieci MPR pozwolą na wygodne planowanie, także tych dłuższych, kilkudniowych wypraw rowerowych. Warto zaznaczyć, że takie systemowe rozwiązania od lat funkcjonują w różnych krajach Europy, stanowiąc ogromne ułatwienie w organizowaniu i odbywaniu podróży oraz wypoczynku turystom rowerowym.

infografika

Szczegółowa informacja oraz formularz zgłoszeniowy dla podmiotów chcących ubiegać się o status MPR znajduje się na stronie narowery.visitmalopolska.pl/mpr.


Nieczynne przeprawy promowe na Wiśle i Dunajcu

Nieczynne przeprawy promowe na Wiśle i Dunajcu

Nieczynna przeprawa promowa w Jeziorzanach
Uwaga! Ze względu na wysoką wodę, nieczynne do odwołania są promy na Wiśle oraz Dunajcu.

Potwierdzone dzisiaj info o zamknięciach dotyczą m.in. przepraw promowych⛔⛴:

WISŁA
Spytkowice – Okleśna
Czernichów – Brzeźnica
Liszki – Jeziorzany
Ujście Jezuickie – Opatowiec
Nowy Korczyn – Borusowa

DUNAJEC
Wietrzychowice – Siedliszowice
Pasieka Otfinowska – Otfinów

Występują też lokalne podtopienia trasy VeloDunajec w Zabrzeży i Łącku.
Zdjęcie przedstawia sytuację w Jeziorzanach z roku 2019, teraz poziom wody jednak trochę niższy. Przed weekendem sytuacja powinna się uspokoić, ale w razie czego aktualne namiary na każdą z przepraw promowych znajdziecie na mapie bit.ly/mapaWTR

Sugerowany objazd dla Wiślanej Trasy Rowerowej (WTR)
Wietrzychowice WTR -  Velo Dunajec do most w Żabnie na DW975 - Żabno - lokalne drogi przez Gorzyce - Niwki - Zalipie - Samocice  - WTR
 


Zgłoszenie MPR

Zgłoszenie MPR

Nabór pilotażowy do Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie małopolskim

Co to jest Miejsce Przyjazne Rowerzystom (MPR)?
To miejsce usługowe z kategorii: obiekty noclegowe ; obiekty gastronomiczne ; atrakcje turystyczne ; informacje turystyczne ; pozostałe obiekty usługowe, które posiada odpowiednie udogodnienia dla turystów podróżujących na rowerach.

Są to obowiązkowo:
1)    Bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy
2)    Nieodpłatnie dostępne narzędzia do podstawowych napraw rowerów
3)    Aktualne informacje o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych lub sprzedaż części zamiennych do rowerów
4)    Informacja/odnośnik do strony internetowej narowery.visitmalopolska.pl, z której można pobrać mapy do samodzielnego wydruku w formacie A4, ślady GPS tras rowerowych, informacje o atrakcjach

W przypadku obiektów noclegowych dodatkowo:
5)    Możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę
6)    Bezpieczne i nieodpłatne przechowanie rowerów wraz z bagażami w trakcie pobytu.

Podstawą zgłoszenia udziału w systemie rekomendacji jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się wnioskodawcy z Regulaminem współpracy i deklaracją prawdziwości składanego oświadczenia.


Nabór zgłoszeń trwa do 31 sierpnia 2020 r.


Wszystkie zgłoszone obiekty, spełniające kryteria obowiązkowe i formalne zostaną umieszczone na stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl w celu promowania oferty turystycznej Małopolski.
Rekomendacja przyznawana jest bezterminowo, pod warunkiem stałego utrzymywania jakości zadeklarowanych usług, co będzie systematycznie audytowane, zgodnie z zapisami Regulaminu współpracy.
W każdym momencie po otrzymaniu rekomendacji podmiot posiadający rekomendację MPR może zgłosić pisemnie lub mailowo rezygnację z udziału w systemie. Rezygnacja nie powoduje dla MPR żadnych, w tym finansowych, zobowiązań wobec Organizatora Systemu Rekomendacji


Wakacyjne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od 14 czerwca 2020 r.

Wakacyjne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów od 14 czerwca 2020 r.

W Małopolsce oprócz nowych tras rowerowych sporo też buduje i remontuje się infrastruktury kolejowej, bardzo ważnej dla pełnego funkcjonowania również sieci Velo Małopolska. Z racji tego, że przez bieżące remonty często funkcjonuje komunikacja zastępcza i ograniczona jest możliwość przewozu roweru tym środkiem transportu, polecamy zawsze na bieżąco wczytywać się w rozkłady jazdy. Poniżej lista zmian w rozkładzie ważnych dla rowerzystów.

Od 26 czerwca 2020 r. planowane jest wznowienie ruchu pociągów z Krakowa do Zakopanego. Nadal będą odbywać się prace remontowe między Chabówką a Zakopanem (nowe tory, sieć trakcyjna i modernizacja peronów), ale kolejarze na okres wakacji udrożnią przejazdy dla pociągów (do 29 sierpnia). Gdyby ktoś chciał jechać PRZED tą datą, to polecamy jazdę w konfiguracji pociąg+rower do Chabówki i stąd 25 km do Nowego Targu m.in. po nowych odcinkach Szlak rowerowy wokół Tatr prowadzących do miasta, skąd można dalej jechać po VeloDunajec
https://ridewithgps.com/routes/32711840.

Od 1 czerwca pociągi wróciły też na linię Tarnów - Krynica, więc dojazd w Dolinę Popradu (VeloNatura, Velo Dunajec) znowu stał się możliwy. Teraz tylko czekać na otwarcie granic ze Słowacją. Zastępcza komunikacja busami wróci na kilka dni (16 -20.06) na odcinku Rytro - Piwniczna, sprawdzajcie też czy nie lepiej będzie wsiąść na stacji Kraków Płaszów zamiast na Głównym, bo przez prace modernizacyjne na krakowskiej średnicówce (mosty, estakada) nadal jest spore ograniczenie w rozkładach.

Na linii 133 (Kraków Gł - Oświęcim) nadal obowiązuje komunikacja zastępcza, więc tu też się wczytywać się trzeba uważnie w szczegóły rozkładów w przypadku dojazdu na tą część Wiślanej Trasy Rowerowej

Więcej informacji o planowanych zmianach w rozkładzie jazdy znajdziecie tu bit.ly/303zVXm


Wirtualny Ride For The Living 2020

Wirtualny Ride For The Living 2020

Wirtualny Ride For The Living 2020
Ze względu na pandemię koronawirusa sporo imprez, zawodów oraz rajdów rowerowych w Małopolsce musiało zostać odwołanych. Część z nich została po prostu przeniesiona na inne terminy, natomiast niektóre odbywają się w formule wirtualnej lub jazdy solo po założonej trasie.

Jedną z takich imprez jest Ride For The Living, czyli przejazd rowerowy upamiętniający Holokaust i jednocześnie celebrujący odrodzenie życia żydowskiego w Polsce . Tegoroczne wydarzenie, które miało odbyć się w tym roku 2-5 lipca, zmieniło formułą na pół wirtualną. Wystarczy się zarejestrować się już dziś (wypełnienie formularza zajmuje 3 minuty, udział w rajdzie jest całkowicie bezpłatny),  a następnie w dogodnym dla siebie czasie, ale do 5 lipca przejechać, przejść lub przebiec do 97 kilometrów (można mniej lub więcej!), wspierając się wzajemnie z ponad 500 uczestnikami z całego świata.    

Już teraz dołącz do setek ludzi z całego świata, którzy wspólnie biorą udział w Virtual Ride For The Living!

https://ridefortheliving.org/registration  


Route 37: Through the Gorce pastures

Route 37: Through the Gorce pastures

Nowy Targ, Turbacz (13 km) Przełęcz Knurowska (21 km) Harklowa (28,5 km) Łopuszna (32 km) Nowy Targ (39 km) 

39 km, 5 h, difficulty – hard

Altitude profile of the route:
37

We invite you on a trip leading through beautiful pastures to one of the Gorce peak – Turbacz. And at its feet, along the picturesque Dunajec River, different landscapes and highlander architecture await us. The trip begins at the market square in Nowy Targ. Before setting off, we should see two historic churches. We leave the market square along Kościuszki Street, heading north. After the bridge, we turn right and cycle along the Dunajec to the roundabout. At the roundabout, we take the 3rd exit onto Kowaniec Street. Along the way, we pass a church and continue straight, and after a while we turn left before the chapel. We will now enter a long and demanding climb to the hostel under Turbacz. We follow the red bike trail marking to the top. Having passed the hostel, we enter the Gorce National Park. We follow the red hiking trail until the Knurowska Pass. After passing the pastures, there is a very difficult downhill, where the safest way is to get off the bike. After reaching the pass, we turn right onto an asphalt road and descend to Knurów. After the bridge on the Dunajec River we head west by a gravel road along the river. We then follow the roads marked as a bike trail up to Waksmund. In Harklowa it is worth visiting the wooden church. We cross the Dunajec River. We reach Łopuszna, where we can see another wooden church and the Tetmajer Manor. The further route leads us along the river to the bridge in Ostrowsko. We stay on the same side of the river and continue along the banks of Dunajec. When we reach the bridge in Waksmund, we cross the road and turn right after the stone church. We go straight 3.5 km to the market square in Nowy Targ, where we finish the trip.

ATTRACTIONS ON THE ROUTE:

1. Wooden church of St Anna in Nowy Targ – built in the first half of the 15th century, it served from the beginning as a cemetery church. According to legend, the temple was founded by robbers. The building has log structure, it is boarded and covered with shingle. In the main altar, a painting of the so-called Great Family from 1516.
2. St Catherine church in Nowy Targ – dates from 1346. It was founded by King Casimir the Great. It is the oldest stone church in the Podhale region.
3. Gorce National Park – created in 1981, covering an area of 7029.85 ha. The most valuable fragments of the Carpathian primeval forest, little clearings, typical Carpathian fauna, natural vegetation processes, in particular spontaneous rebirth of the forest, as well as numerous huts, which are a reminder of past life and shepherd culture, are all protected.
4. The wooden church in Harklowa – erected at the end of the 15th century, has the features of a typical Podhale temple. The interior is decorated with interesting paintings from the Young Poland period, including some painted by Stanisław Wyspiański. In the Baroque main altar, there are paintings from the old, medieval triptych.
5. Wooden church in Łopuszna – dating from the 15th century, Gothic in the Podhale type. Inside, a patron polychromy and a Gothic triptych from 1460.
6. The Tetmajer family Manor in Łopuszna – a classicistic Polish manor, built of larch wood in 1784. In the 19th century, it became the property of Leon Przerwa-Tetmajer, father of Kazimierz, the famous poet of the Young Poland period. The log structure of the manor os covered with a tent roof. Currently, the manor serves as a small open-air museum – the Museum of Noble Culture.

 


Gorce


Dwór w Łopusznej

Route map:

mapa

Map legend

Download the route as GPX

 


3 czerwca - Światowy Dzień Roweru

3 czerwca - Światowy Dzień Roweru

Na zdjęciu widać nogi dwóch odpoczywających osób na łace, w tle kwitnący krzew oraz zaparkowany rower.
To stosunkowo nowe święto, ustanowione przez ONZ w 2018 roku ma na celu promowanie roweru jako najbardziej ekologicznego, ekonomicznego i niezawodnego środka transportu.

W wielu przypadkach rower jest również najszybszym sposobem poruszania się po naszych codziennych trasach z domu do pracy czy szkoły. Moda na rower, rozrastająca się infrastruktura oraz kampanie promujące transport rowerowy przyczyniają się do coraz większej liczby osób wybierających właśnie ten sposób przemieszczania się. Pamiętajmy, że rower to również pomysł na atrakcyjne spędzenie czasu wolnego, a dla niektórych wręcz sposób na życie.

Powiększająca się liczba rowerzystów cieszy tym bardziej, że z roku na rok przybywa w Małopolsce ścieżek oraz szlaków rowerowych. W 2020 roku oddane zostały kolejne odcinki sieci tras VeloMałoplska. Do dyspozycji turystów rowerowych jest ponad 600 km tras o najwyższym europejskim standardzie, 60% z nich to drogi odseparowane od ruchu samochodowego, pozostałe 40% to drogi o niskim natężeniu ruchu samochodowego lub wygodne “szutrówki”, dzięki którym możemy przejechać Małopolskę wzdłuż i wszerz. Do tego dochodzi ok. 3 tys. km lokalnych szlaków rowerowych co znacznie poszerza możliwości rowerowego odwiedzania turystycznych i przyrodniczych atrakcji regionu.

Światowy Dzień Roweru jest idealnym pretekstem do tego aby odkryć Małopolskę na nowo na rowerze!


PodhaleGF (Gran Fondo)

PodhaleGF (Gran Fondo)

PodhaleGF (Gran Fondo)
Poniżej moja ulubiona propozycja szosowego klasyka po Podtatrzu. Wycieczka spina na swoim śladzie to, co mamy już gotowe w ramach tras rowerowych (VeloDunajec i Szlak Rowerowy Wokół Tatr) oraz słynne odcinki z amatorskich wyścigów kolarskich rozgrywanych pod Tatrami. To bardzo personalna propozycja, bo wariantów takich “gran fondo” można tu wytyczyć niezliczoną ilość.

Jeśli obiły się Wam o uszy nazwy takie jak Tatra Road Race (TRR), Tour De Pologne (TdP) czy Nowy Targ Road Challenge i chcielibyście liznąć ich odcinki w jednej pętli - wgrywajcie ślad gpx w sprzęty i wybierzcie okienko pogodowe umożliwiające gapienie się na góry cały dzień. Od razu podkreślam, że tu naprawdę trzeba lubić podjazdy i jest to propozycja minimum dla średnio zaawansowanych. Uspokajam też tych, którzy osłuchali się o "morderczych ściankach" na TdP czy strzygą lekko uszami na sam dźwięk motta TRR (“hard as hell”). Trzeba pamiętać, że tyczy się to głównie wrażeń z wyścigów, na których faktycznie jeśli chcesz zrobić to najszybciej jak tylko potrafisz, to robi się to dość ekstremalnym wyzwaniem. Jeśli jedzie się te podjazdy swoim, wycieczkowym tempem, to ścianki może i się z automatu nie wypłaszczają, ale są na pewno prostsze do podjechania, choćby i stylem węża. Poza tym - ściankę w Gliczarowie akurat jedzie się w mojej propozycji w dół :-). Potraktujcie to po prostu jako dobry, szosowy trening po praktycznie 100% asfaltowej trasie ze świetnymi widokami na Spisz, Podhale i Orawę. 

Pobierz ślad GPX

Jak każdy dobry trening zaczniemy płaską rozgrzewką i skończymy luźnym rozjazdem. Start i metę proponuję w Nowym Targu, do którego można dotrzeć pociągiem lub samochodem.  Polecam parkingi placówek handlowych wzdłuż ul. Szaflarskiej lub wielki i zazwyczaj pusty parking przy Nowej Targowicy (w jarmarki, które odbywają się tu w czwartki i soboty też da się spokojnie zaparkować, przetestowane). Jeśli wybierzecie tą ostatnią propozycję jako miejsce startu, to zaraz obok targowiska ciągną się wały Dunajca po których gładkim asfaltem ciągnie się trasa VeloDunajec. Wpięci w bloki, bidony napełnione? To startujemy i kierujemy się z biegiem rzeki w dół, w stronę jeziora Czorsztyńskiego. Obiecałem w końcu lekką rozgrzewka na początek, a taka luźna jazda lekko w dół, z podziwianiem nadrzecznej przyrody i widoków na Gorce oraz Tatry, potrwa aż do jeziora Czorsztyńskiego. Jeśli wyruszycie wcześnie rano, polecam mieć coś ciepłego/przeciw wiatrowego, bo od rzeki potrafi “ciągnąć” chłodem. Ale wychodzę z założenia, że każdy coś takiego ma ze sobą, bo podtatrzańska pogoda potrafi być jednak zmienna. Nie tak jak ta w Tatrach Wysokich, ale na rowerze i tak zawsze warto mieć taką warstwę ze sobą. 

PodhaleGF (Gran Fondo) VeloDunajec Waksmund

Po około 15 km docieramy do Dębna i jeziora Czorsztyńskiego, cały czas jadąc po nowej infrastrukturze rowerowej, wybudowanej w ostatnich latach w ramach VeloDunajec i trasy wokół zbiornika. Pomimo paru zgrzytów (nie zdziwcie się wąskim mostem na Białce, do którego prowadzi dziwny, dwukierunkowy pas rowerowy), to cała reszta to dobry przykład, jak poważnie podchodzi się w Małopolsce do rozwoju turystyki rowerowej. Gwarantuję, że wasze wąskie kółka nie będą jedynymi jakie spotkanie na tej trasie, dlatego zwłaszcza w ciepłe weekendy poluzujcie tu zapędy treningowe.

Wisienek na torcie jest tu zdecydowanie więcej, bo przed nami jeszcze m.in. przejazd po koronie zapory bocznej we Frydmanie, gładkie drogi stokowe nad samymi brzegami jeziora, liczne mostkami i słynny już podjazd i “czerwonym” zjazd z Falsztyna nad Zatokę Kosarzyska. Ta ostatnia wisienka będzie też pierwszym testem tego czy lubicie podjazdy. Jeśli uśmiech tylko zrobił się szerszy, to koniecznie po dojeździe do Niedzicy i rzuceniu okiem na zamek z zapory, jedźcie dalej trzymając się śladu gpx. Jeśli stwierdzicie, że to jednak nie dla was - polecam wybór objazdu jeziora tak jak opisywane jest tu (Veloczorsztyn).

PodhaleGF (Gran Fondo) Falsztyn

Rozumiem, że z Niedzicy wszyscy jednak zaczynają sunąć delikatnie pod górę w stronę Łapsz Niżnych? Nie zdziwcie się tym nadmiernym meandrowaniem śladu tutaj, bo chciałem was zabrać na prawdopodobnie najbardziej stromą drogę rowerową w Polsce jaka powstała w ramach Szlaku Wokół Tatr (SWT). Nawet pasące się tu zazwyczaj krowy patrzą z szacunkiem na cisnących tu pod górę kolarzy. Od tej pory jedziemy właśnie za znakami SWT podziwiając nie tylko spokój Spisza, ale też i świetne asfalty cieszące koła kolarzy jak i okolicznych rolników (stąd krowie placki w pakiecie, nie zżymać się, taki tu klimat). Po wyjechaniu z Kacwina czeka nas jedyny "gravelowy" odcinek (upadate, maj 2020, właśnie ten kawałek zyskał odświeżoną, asflatową nawierzchnię), ale na te 2 km warto zwolnić i koniecznie zatrzymać się przy słynnym wodospadzie przy granicy polsko-słowackiej i rozpędzić się dopiero na drodze kierującej nas do Osturni. Jeśli jeszcze nie słyszeliście o tej malowniczej wiosce, to przyjrzyjcie się uważnie mijającym domom oraz podwórkom i zobaczycie o co chodzi. W centrum polecam zajrzeć do klimatycznej knajpki i łyknięcie co najwyżej małej kofoli, bo przed nami jeden z cięższych podjazdów naszego GF, czyli zdobycie Przełęczy nad Łapszanką. Gwarantuję, że krople potu jakie wylejecie zanim ją podjedziecie, zostaną wynagrodzone przez widoki przy słynnej kapliczce, bo Tatry są tu prawie na wyciągnięcie ręki. Parę fotek i odpoczniecie na zjeździe do Jurgowa, gdzie czeka nas krótki odcinek  wzdłuż rzeki Białki i ponowna wspinaczka przez Brzegi do Gliczarowa Górnego. Ten odcinek nie należy do moich ulubionych, ale “ścianę Bukovinę” trzeba zaliczyć, nawet jak się nią zjeżdża w dół. Zawsze można też odwrócić gpx i pojechać wtedy bardziej kolarsko-prawilnie, ale moim zdaniem, to właśnie podjazd pod Łapszankę jest zdecydowanie lepszy jeśli chodzi o widoki i nie aż tak zapiekający nogi. Na rozmyślania nie ma jednak czasu, bo prędkości jakie się osiąga w dół na tej stromiźnie też wymagają koncentracji. 

PodhaleGF (Gran Fondo) Łapsze Niżne

W Białym Dunajcu wpadamy ponownie na chwilę na VeloDunajec, przecinamy ruchliwą “zakopiankę” i teraz czeka nas ostatni trudny podjazd naszego GF, pod słynny Ząb. Tu zawsze miałem dylemat czy jechać przez Gubałówkę, czy ją omijać, ale po dwóch razach w szczycie sezonu, kiedy nie dało się tamtędy nawet przejść, nie mówiąc już o jechaniu - dylemat odpadł na zawsze. Jadę zdecydowanie spokojniejszym wariantem z widokiem na Babią Górę, śladem trasy Tatra Road Race i tak też polecam. Po dotarciu do Dudkówki koniecznie rzućcie okiem za siebie. Giewont z tej perspektywy wygląda równie dobrze, a na wąskich drogach wyasfaltowanych specjalnie dla rowerzystów i lokalnych mieszkańców doświadczycie coś zupełnie przeciwnego do tego co dzieje się w sezonie na deptaku “Guby”. Łapy na klamkach hamulcowych trzeba trzymać mocno na zjeździe przez Zoki, żeby potem cieszyć się już spokojną jazdą w dół przez nomen omen Ciche i pobawić się w wyłapywanie wzrokiem autentycznej, podhalańskiej zabudowy. Potem czekać będzie jeszcze tylko mikro podjazd do Chochołowa i dalej będziemy mieli już wytchnie dla nóg, bo kolejne 30 kilometrów pobiegnie po odnogach oraz trasie głównej Szlaku Wokół Tatr. Wszystko non stop lekko w dół, bez grama samochodu, więc oglądać się można śmiało za siebie i w boki, bo Tatry z każdej strony perspektywy wyglądają tu inaczej. Moim ulubionym miejscem jest to z widokiem na kościół w Chochołowie. 

Jeśli komuś mało podjazdów i nogi nadal świeże, to polecam odbicie którąś z propozycji na Krauszów (przykłady znajdziecie na www.szlakwokoltatr.eu/go). Reszcie polecam po prostu spokojny zjazd do Nowego Targu, gdzie po przekroczeniu kładki pieszo-rowerowej na lotnisko odbijamy za znakami VeloDunajec, które po ok. 2 paru km płaskiej jazdy wzdłuż rzeki doprowadzą nas z powrotem do parkingu. 

Z informacji praktycznych: 
Na terenie Słowacji obowiązuje nakaz jazdy w kasku, ale na taką trasę to raczej każdy go i tak będzie posiadał. Nie zabierajcie za dużo jedzenia i picia, bo po drodze traficie na mnóstwo sklepów i knajpek (obiad ja zazwyczaj jem w restaurację u Śliwy w Chochołowie, to akurat jakoś po 100 km). W przypadku zamknięcia granic, polecam jazdę z Niedzicy do Kacwina zwykłą drogą i stąd dopiero po Szlaku Wokół Tatr do centrum Łapsz Niżnych i podjazd od tej strony na Przełęcz nad Łapszanką. 
Na chwilę obecną z powodu remontów linii kolejowej dojazd tym środkiem transportu możliwy jest tylko do Chabówki i stąd można śmiało rowerem do Nowego Targu (tu przykład / gpx)

Tak jak pisałem na wstępie - to moja propozycja spinająca nowe drogi rowerowe wybudowane w ramach trasy “dla każdego” z ciężkimi podjazdami drogowymi wykorzystywani przez organizatorów wyścigów. Jeśli szukacie inspiracji na inne możliwości jazdy - zajrzycie na strony www danych wyścigów, ściągnijcie sobie trasy z lat poprzednich i układajcie je dowolnie. Poniżej jeszcze bardzo przydatna mapa z nawierzchnią dróg na Podtatrzu (dzięki Szlak Wokół Tatr)

Opracował: Jarek Tarański

Multimedia


Wiślana Trasa Rowerowa - Vistula Cycle Route

Wiślana Trasa Rowerowa - Vistula Cycle Route

Vistula Cycle Route

Altitude profile

WTR altitude

GPX tracks:

    Current proposal to travel along the entire Vistula Bicycle Route including detours [download GPX track]

Maps for self-printing

Current maps (2020 r.edition) in PDF for self-printing (format A4)

 

map

 

 

 

WTR logo

 

Target length: 230 km
Start: Jawiszowice
Finish: Szczucin
On the course: the most attractive places in the valleys of the Vistula and its tributaries in Małopolska


The cycle route which is being built on the Vistula in the region of Małopolska will be the first of its kind in Poland. The Vistula Cycle Route substantially enhances the comfort of bicycle tourism. Spanning over wide swathes of Poland, this route makes it possible for cyclists to traverse the whole country: from the springs of the Vistula to the Baltic Sea. The Małopolska section has been built in accordance with the highest European standards; it has excellent markings and bicycle service points [MOR] and stretches over the most picturesque areas of the Vistula valley. The new tourist cycle route starts off in Jawiszowice. Then the route leads through Oświęcim and Skawina, passes by the famous Benedictine Abbey in Tyniec, goes through Kraków along the Vistula Boulevards, passes right alongside Niepołomice and gives an opportunity for cyclists to branch off and visit charming and colourful Zalipie, a few kilometres away from the route itself. After over 230 kilometres, the route finishes in Szczucin. Despite the still unfinished construction works, even in its present state, the VCR provides an excellent option for spending leisure time, not only for seasoned cyclists, but also for recreational cyclists, families with children, seniors, i.e. for absolutely everyone who wants to enjoy active leisure time outdoors, far from the urban hustle and bustle, surrounded by nature. In fact, what distinguishes the Vistula Cycle Route from other cycle routes is the slight incline of the terrain for the vast majority of the route and its remoteness from urban areas. Additionally, it is professionally marked, including original surface markings, and features plenty of heritage sites lying either on the route itself or in its immediate vicinity. What more could you wish for? All you need to do is set off on the route.

 

Multimedia


Ankieta - transport na trasy Velo Małopolska

Ankieta - transport na trasy Velo Małopolska

Rowerowy bus
Chcemy przeprowadzić działania mające na celu zintensyfikowanie i zdywersyfikowanie transportu "osobo-rowerów" na trasy VeloMałopolska w postaci uruchomienia weekendowego, regularnego transportu specjalnych busów z przyczepami rowerowymi z Krakowa na Podhale i ew. w okolicach jeziora Rożnowskiego. 


Stąd prośba o wypełnienie ankiety, żeby można oszacować zainteresowanie tematem i precyzyjniej się za to zabrać. Z góry dziękujemy za wypełnienie ankiety i czekamy na wszystkie Wasze sugestie (można wpisywać w pole "Inne)


Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.

Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.

Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.
Przyganiając wiosnę prezentujemy pierwsze zestawienie zbiorcze imprez "o-koło-rowerowych". Dziś coś dla amatorów wąskich kółek, czyli lista zawodów i imprez, podczas których będzie można przemknąć po Małopolsce w bardziej szosowym stylu.

W przyszłym tygodniu ogólne zestawienie małopolskich zawodów MTB/XC/gravel.
 

18.04 Charsznica
Brevet 200 km "Orle Gniazda"
www.brevety.pl

01.05 Łosie
X Klasyk Beskidzki
www.klasykbeskidzki.pl

09.05 Krościenko Nad Dunajcem
Rajd Doliną Dunajca
rajddolinadunajca.pl

10.05 Niepołomice
Szybka Dycha 2020
fb.com/wyscigrowerowy

16.05 Gorlice
Gorlickie Kryterium Uliczne
fb.com/gorlickiklubcyklistow

30.05 Myślenice
GRAND PRIX Amatorów Na Szosie - Rowerem przez Polskę (2020)
rajdydlafrajdy.pl

06-07.06 Dobczyce
Majka Days 2020
www.majkadays.com

13.06 Charsznica
Brevet 300 "Wokół Smogu"
www.brevety.pl

20.06 Spytkowice
Podhale Tour Maraton
www.podhaletour.tcorzel.pl

21.06 Dąbrowa Tarnowska
Tour de Powiśle Dąbrowskie 2020
fb.com/tourdepowisledabrowskie

27.06 Zakopane
Tatra Road Race
tatraroadrace.com

27.06 Charsznica - Brevet 600
www.brevety.pl

10.07 Bukowina Tatrzańska
ORLEN Tour de Pologne Amatorów
www.tourdepologneamatorow.pl

11.07 Niepołomice - Brevet 200
www.brevety.pl

18-19.07 Wadowice
Małopolska 500
www.peletonwadowice.pl/malopolska-500/

24.07 Nowy Targ
Nowy Targ Road Challenge
nowytargroadchallenge.pl

24-26.07 Wieliczka
Karpacki Hulaka 2020
kh.kolo-ultra.pl

08-09.08 Kraków
Maraton "Rowerem przez Galicję"
rajdydlafrajdy.pl

30.08 Nowy Targ
XXV Rajd Wokół Tatr
rajdwokoltatr.pl

19.09 Więcławice Dworskie
Tour de Cracovia
tourdecracovia.com

20.09 Moszczenica
Piekło Południa
pieklopoludnia.pl

(wrzesień) Wadowice
Ponikiew Time Trial
peletonwadowice.pl

(wrzesień) Gołkowice Górne
Heboj na Przehybę - Wyścig rowerowy
fb.com/wyscigrowerowy

03.10 Niepołomice
Wyścig
wyscig.cc

źródło grafiki: materiały promocyjne organizatorów