Velo Dunajec

Velo Dunajec

na zdjęciu ścieżka rowerowa w tle widać jezioro i góry

 

 

2_VeloDunajec.png

 

 

dunajec.JPG

Länge – 237 km (teilweise zusammen mit VeloNatura)

Start – Zakopane

Ziel – Wietrzychowice

 

Grundinformationen: Der Radfernweg VeloDunajec wird durch die malerischsten Gegenden im Dunajec-Tal verlaufen, mit Blick auf die Beskiden, Pieninen und die Hohe Tatra. Unterwegs können die Radfahrer verschiedene Sehenswürdigkeiten besichtigen, u.a. die denkmalgeschützte Kirche St. Michael in Dębno, die Burg von Niedzica, den Pieniny-Nationalpark mit Dunajec-Bruch, Fußgänger- und Radfahrerbrücke über Dunajec (über die slowakische Grenze), Kurorte von Szczawnica, den Sandezer Ethnografischen Park oder das Denkmal der Helden von September 1939 in Biskupice Radłowskie. In der Gegend um den Stausee Czorsztyńskie wird VeloDunajec den Radweg ergänzen, der im Zuge der infrastrukturellen Entwicklung der Stausee-Umgebung gebaut wird. Zwischen Stary Sącz und Ostrów wird er sich mit dem Radfernweg EuroVelo 11 verbinden, in Wietrzychowice zusätzlich mit dem Weichsel-Radweg.

Multimedia


Wiślana Trasa Rowerowa WTR - Weichsel-Radweg

Wiślana Trasa Rowerowa WTR - Weichsel-Radweg

na zdjęciu widać zakole wisły


WTR

 

 

 

WTR logo

 

Länge – 230 km (teilweise gemeinsam mit VeloMetropolis und VeloNatura)
Start – Jawiszowice (Grenze zur Woiwodschaft Schlesien)
Ziel – Szczucin (Grenze zur Woiwodschaft Heiligkreuz)

Grundinformationen: Der Weichsel-Radweg (Wiślana Trasa Rowerowa, WTR) soll entlang der attraktivsten Orte im Tal der Weichsel und ihrer Nebenflüsse in Małopolska verlaufen. Mit dem Fahrrad erreichen wir hier Sehenswürdigkeiten wie das Königsschloss von Niepołomice, das Museum des Straßen- und Wegebaus in Szczucin sowie historische Orte wie das Museum Auschwitz-Birkenau in Oświęcim. Die Route wird überwiegend über die Hochwasserschutzdämme der Weichsel verlaufen, auf diese Weise können die Radfahrer Straßen mit viel Autoverkehr vermeiden. 

Der WTR wird sich zwischen Jawiszowice in der Gemeinde Brzeszcze und Wola Batorska in der Gemeinde Niepołomice mit dem europäischen Radfernweg VeloMetropolis verbinden.

 

Multimedia


Kto może zostać miejscem przyjaznym rowerzystom?

Kto może zostać miejscem przyjaznym rowerzystom?

infografika

Zapraszamy podmioty, które prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 15 km od tras rowerowych sieci VeloMałopolska, zgodnie z poniższą mapą:

mapa tras VeloMałopolska

Obowiązkowe kryteria jakie należy spełnić przy aplikowaniu do systemu Miejsc Przyjaznych Rowerzystom

  1. Kryterium: bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy oznacza, że zainteresowany uzyskaniem rekomendacji MPR podmiot dysponuje wydzielonym terenem w formie „parkingu rowerowego” wyposażonym w stojaki rowerowe umożliwiające bezpieczne przypięcie roweru do stojaka (rekomendowane stojaki w kształcie „bramki"/litery „U” lub inne umożliwiające przypięcie ramy roweru) lub też inne miejsce do bezpiecznego przechowania np. z monitoringiem. Dostępność infrastruktury, dającej możliwość pozostawienia  roweru w czasie zwiedzania atrakcji turystycznej, znacząco poprawia komfort rowerzystów w trakcie wycieczki. Uwaga: Kryterium to  nie dotyczy obiektów, które spełniają kryterium nr 6.
  2. Kryterium: nieodpłatne udostępnianie narzędzi do podstawowych napraw rowerów oznacza, że zainteresowany uzyskaniem rekomendacji MPR podmiot zapewnia rowerzystom narzędzia, pozwalające na dokonanie podstawowych napraw i regulacji roweru. Taki zestaw powinien być dostępny nieodpłatnie na terenie obiektu i zawierać co najmniej: komplet (zestaw) kluczy typu „imbus”, komplet (zestaw) kluczy płaskich, komplet (zestaw) śrubokrętów „krzyżakowych”, komplet (zestaw) śrubokrętów płaskich, zestaw łyżek do zdejmowania/zakładania opon rowerowych, rozkuwacz do łańcucha rowerowego, zestaw łatek do opon z klejem i serwisową pompkę rowerową, podłogową. Dodatkowym atutem, który nie jest obowiązkowy, jest posiadanie serwisowanego stojaka rowerowego. Taki zestaw narzędzi zwiększa poczucie bezpieczeństwa rowerzystów i ułatwia bieżące naprawy sprzętu, bez konieczności wożenia całego zestawu narzędzi ze sobą lub szukania w przypadku drobniejszych awarii serwisów i sklepów rowerowych w celu skorzystania z ich usług.
  3. Kryterium: posiadanie aktualnej informacji o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych lub sprzedaż części zamiennych do rowerów oznacza, że dostępna jest w obiekcie w widocznym miejscu aktualna informacja o pobliskich serwisach i sklepach rowerowych z telefonami i godzinami otwarcia lub też obiekt oferuje odpłatnie części zamienne do rowerów, o charakterze typowym, często psujących się w trasie lub ulegającym zgubieniu np. śruby, nakrętki, linki, manetki. Dostępność tych narzędzi ułatwia naprawę sprzętu i oszczędza czas na poszukiwanie sklepu lub serwisu rowerowego.
  4. Kryterium: posiadanie informacji/odnośnika do strony internetowej narowery.visitmalopolska.pl oznacza, że dostępna jest w obiekcie w widocznym miejscu informacja o stronie internetowej, na której można pobrać mapy, w tym do samodzielnego wydruku, oraz informacje o atrakcjach i ślady GPS tras rowerowych w Małopolsce.
  5. Kryterium: możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę oznacza, że zainteresowany uzyskaniem rekomendacji MPR podmiot dysponuje minimum 6 miejscami noclegowymi i deklaruje gotowość przyjmowania rowerzystów na jedną dobę hotelową. Deklaracja jest wiążąca przez cały okres funkcjonowania obiektu. W przypadku obiektów sezonowych - deklaracja jest wiążąca przez wskazane w formularzu zgłoszeniowym miesiące. Jak wynika z badań, znaczna część rowerzystów realizuje model turystyki, bazujący na przemieszczaniu się codziennie z jednego miejsca do drugiego. Tym samym rowerzyści będą często zainteresowani korzystaniem z usług danego obiektu noclegowego tylko przez jedną noc.
    Uwaga: kryterium dotyczy tylko kategorii: obiekty noclegowe.

  6. Kryterium: bezpieczne i nieodpłatne przechowanie rowerów wraz z bagażami w trakcie pobytu oznacza, że zainteresowany uzyskaniem rekomendacji MPR podmiot posiada zamykane, wydzielone i przeznaczone do tego celu pomieszczenie, w którym można nieodpłatnie (w cenie noclegu) zostawić rowery wraz z częścią bagażu. Pomieszczenie musi być łatwo dostępne (najlepiej na parterze, brak wąskich przejść, schodów), zamykane na klucz i chronione przed niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi, takimi jak woda, wiatr, śnieg. Wielkość pomieszczenia pozwalać musi na przechowanie minimum 6 rowerów wraz z wyposażeniem. Bezpieczne przechowanie roweru w czasie pobytu, przede wszystkim związanego z noclegiem, to podstawowa cecha, wskazywana przez rowerzystów jako kryterium obiektu przyjaznego rowerzystom.
    Uwaga: kryterium dotyczy tylko kategorii: obiekty noclegowe.

Jak zostać Miejscem Przyjaznym Rowerzystom?

Dla podmiotów starających się o uzyskanie certyfikatu MPR, przygotowaliśmy cykl filmików, w których podpowiadamy jak spełnić konieczne wymogi.

  • bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy, a w przypadku obiektów noclegowych bezpieczne i nieodpłatne przechowanie rowerów wraz z bagażami w trakcie pobytu;
  • nieodpłatne udostępnianie narzędzi do podstawowych napraw rowerów;
  • posiadanie informacji/odnośnika do strony internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz posiadanie aktualnej informacji o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych lub sprzedaż części zamiennych do rowerów
  • możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę w przypadku obiektów noclegowych.

 

Udział w systemie rekomendacji jest nieodpłatny i dobrowolny. Informacja o rekomendowanych podmiotach zostanie umieszczona na stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz będzie promowana i dystrybuowana wraz z informacjami o trasach rowerowych Małopolski.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem www.malopolska.pl/mpr


Od lutego br. funkcjonować będzie Małopolski bilet rowerowy.

Od lutego br. funkcjonować będzie Małopolski bilet rowerowy.

Rowery w składzie Kolei Małopolskich
Od 01 lutego br. zacznie obowiązywać nowy cennik biletów w transporcie kolejowym na obszarze Województwa Małopolskiego, a od 17.02 ujednolicone zostaną oferty biletowe dostępne w pociągach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie (KM) i POLREGIO (PR)

Nowy cennik przyniesie nam droższe bilety jednorazowe (średnio o 10%) i okresowe (o 10 zł), co tłumaczone jest wzrostem kosztów świadczenia usług przewozowych. Kluczową kwestią z punktu widzenia rowerowego będzie fakt wprowadzenia w końcu jednej stawki za tzw. "Małopolski bilet rowerowy" (4 zł), który będzie funkcjonował zarówno w składach KM jak i PRR. Tańszy będzie również bilet miesięczny na rower (35 zł), również funkcjonujący u obu przewoźników, którzy pokrywają tak naprawdę większość dogodnych połączeń z punktami startowymi trasy rowerowych. 

Dla przypomnienia - w KM płacimy teraz za rower 3 zł, a w PR 7 zł, a za miesięczny odpowiednio 30/60 zł. Często kończyło się to faktem płacenie drożej za przewóz roweru niż za osobę, np. przy podróżach na popularnej wśród rowerzystów linii Kraków - Puszcza Niepołomicka.  

Inną ciekawą ofertą może być też "Małopolski bilet dla rodziny", dzięki któremu będzie można przemieszczać się pomiędzy wybranymi przystankami w niższej cenie, bez ograniczeń w wybraną sobotę, niedzielę lub święto. Czekamy na szczegóły tej oferty. Pozostałe zmiany w ofercie znajdziecie na stronie Kolei Małopolskich http://bit.ly/2ufEccu

Ciekawi Was ile składów w Kolejach Małopolskich jest przystosowana do ruchu rowerowego? Poniżej grafika przedstawiająca szczegółowo aktualny stan.

Ilość składów kolejowych przystosowanych dla rowerów w Małopolsce

W planach są zakupy kolejnych składów, a na ostatnim spotkaniu m.in. z Departamentem Infrastruktury Drogowej i Transportu zasugerowaliśmy konieczność zakupu (lub modernizacji starego taboru) tak, żeby na bardziej obłożonych "rowerowo" liniach (Tarnów, Oświęcim, Zakopane, Nowy Sącz) jeździły w sezonie składy z wagonami przystosowanymi pod masową turystykę rowerową (osobne wejścia i wyjścia, szerokie przejścia, pojemność minimum 20 rowerów, z punktami ładowania rowerów elektrycznych).

Plany zakupowe Departamentu Infrastruktury Drogowej i Transportu

 

Dla przypomnienia wyciąg z regulamin przewozów obu przewoźników

Koleje Małopolskie Sp. z o.o.
Rower można przewieźć:

  1. w pociągu przystosowanym do przewozu rowerów,
  2. w przedziale lub w wyznaczonym miejscu, oznaczonym odpowiednim piktogramem, o ile nie zachodzą szczególne okoliczności uniemożliwiające wniesienie roweru i swobodne jego wprowadzenie oraz ustawienie roweru w pociągu (np. wysoka frekwencja podróżnych),
  3. o ile warunki taryfowe ofert specjalnych nie stanowią inaczej.
  • złożony rower w pokrowcu oraz rowerek dziecięcy (dwu- lub trójkołowy) nie podlegają opłacie.
  • przewożony rower nie może zagrażać bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie ani utrudniać przejazdu innym podróżnym.
  • podróżny jest zobowiązany do sprawowania nadzoru nad przewożonym rowerem i ponosi odpowiedzialność za szkody, jakie mogą być wyrządzone.

POLREGIO (Przewozy Regionalne Sp z o.o.)
Rower można przewozić w:

  1. wagonie przystosowanym do przewozu rowerów,
  2. w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub ostatnim przedsionku ostatniego wagonu w składzie pociągu,
  3. wyznaczonym miejscu lub w przedziale, oznaczonym odpowiednim piktogramem  - pod warunkiem, że dany przedział nie jest zajęty dla potrzeb służbowych i oznakowany jako „przedział służbowy”,

o ile nie zachodzą szczególne okoliczności uniemożliwiające wniesienie roweru i swobodne jego wprowadzenie oraz ustawienie roweru w pociągu (np. wysoka frekwencja podróżnych).


Nie podlegają opłacie i są przewożone w ramach bagażu ręcznego:

  • złożony rower w pokrowcu;
  • rowerek dziecięcy (dwu- lub trójkołowy);
  • rower trójkołowy rehabilitacyjny, przewożony przez osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej.

źródło grafik: Departament Infrastruktury Drogowej i Transportu


Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsce Przyjazne Rowerzystom to taki obiekt – noclegowy czy gastronomiczny lub inny, który jest dostosowany do potrzeb rowerzystów i w którym mogą oni liczyć na życzliwe przyjęcie

Obecnie do 31.08.2020 r. trwa kolejny nabór podmiotów, które prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 15 km od jednej z tras rowerowych sieci VeloMałopolska. Już wkrótce pojawi się tutaj mapa oraz lista miejsc z certyfikatem MPR.

Czym jest System Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom?

Województwo Małopolskie od lat buduje wizerunek Małopolski jako destynacji turystyki rowerowej w oparciu o spójną infrastrukturę rowerową, ujednolicone standardy obsługi rowerzystów oraz bogatą ofertę atrakcji i wydarzeń dedykowanych rowerzystom. Celem tworzenia Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie małopolskim jest rozwój i promocja systemu obsługi turystów rowerowych, inspirowanie i wspieranie lokalnego biznesu w tworzeniu oferty przyjaznej dla rowerzystów, wzmacnianie ich konkurencyjności, stworzenie platformy współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy podmiotami biorącymi udział w Systemie, podniesienie atrakcyjności turystycznej regionu.

""

Korzyści z posiadania certyfikatu

Organizator Systemu Rekomendacji - Województwo Małopolskie - zobowiązuje się do nieodpłatnego umieszczenia informacji o obiekcie posiadającym rekomendację na oficjalnej stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz prowadzenia kampanii promujących Miejsca Przyjazne Rowerzystom poprzez media społecznościowe oraz wydawnictwa.

Obiekty wyróżniające się dodatkowymi usługami dedykowanymi rowerzystom, mogą uzyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, ponieważ turystyka rowerowa cieszy się coraz większą popularnością wraz ze wzrostem liczby wybudowanych kilometrów tras rowerowych.
Obiekt, który uzyska certyfikat, będzie mógł również używać znaku graficznego „Miejsce Przyjazne Rowerzystom” w swoich działaniach marketingowych.
 

 


Zostań Miejscem Przyjaznym Rowerzyście!

Zostań Miejscem Przyjaznym Rowerzyście!

para uśmiechniętych rowerzystów
Powiększamy zasięg terytorialny podmiotów, które mogą zostać włączone do Systemu Rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzyście (MPR) przy trasach VeloMałopolska.

Do 31 sierpnia 2020 roku właściciele obiektów usługowych, którzy prowadzą działalność na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 15 km od sieci tras rowerowych VeloMałopolska mogą starać się o uzyskanie statusu Miejsca Przyjaznego Rowerzystom.

infografika

Udział w systemie rekomendacji jest nieodpłatny i dobrowolny. Informacja o rekomendowanych podmiotach zostanie umieszczona na stronie internetowej narowery.visitmalopolska.pl oraz będzie promowana i dystrybuowana wraz z informacjami o trasach rowerowych Małopolski.

Powstanie certyfikacji oraz bazy Miejsc Przyjaznych Rowerzystom to kolejny etap na drodze rozwoju turystyki rowerowej w Małopolsce. System ma na celu wspieranie i inspirowanie lokalnego biznesu w tworzeniu oferty, będącej odpowiedzią na zapotrzebowanie i oczekiwania coraz większej rzeszy trustów rowerowych odwiedzających Małopolskę.

Certyfikat będzie przyznawany podmiotom, które posiadają odpowiednie udogodnienia dla turystów podróżujących na rowerach. Są to obowiązkowo:

  • Bezpieczny, nieodpłatny parking rowerowy
  • Nieodpłatnie dostępne narzędzia do podstawowych napraw rowerów
  • Aktualne informacje o pobliskich punktach serwisowych i sklepach rowerowych
  • Informacja/odnośnik do strony narowery.visitmalopolska.pl  z której można pobrać mapy, ślady GPS tras rowerowych, informacje o wycieczkach i szlakach rowerowych
  • Możliwość skorzystania przez turystę z pobytu na jedną dobę (w przypadku obiektów noclegowych).

Ujednolicenie poziomu świadczonych usług, czytelna informacja o udogodnieniach i atrakcjach dostępnych na trasie rowerowej oraz łatwe wyszukiwanie podmiotów należących do sieci MPR pozwolą na wygodne planowanie, także tych dłuższych, kilkudniowych wypraw rowerowych. Warto zaznaczyć, że takie systemowe rozwiązania od lat funkcjonują w różnych krajach Europy, stanowiąc ogromne ułatwienie w organizowaniu i odbywaniu podróży oraz wypoczynku turystom rowerowym.

infografika

Szczegółowa informacja oraz formularz zgłoszeniowy dla podmiotów chcących ubiegać się o status MPR znajduje się na stronie narowery.visitmalopolska.pl/mpr.


MPR - zgłoś się

MPR - zgłoś się

Trwa nabór do systemu certyfikacji MPR

Formularz zgłoszeniowy

Obecnie uruchomiony nabór trwa do 31 sierpnia 2020 r.

Obiekty ubiegające się o rekomendację Miejsca Przyjaznego Rowerzystom muszą być zlokalizowane na obszarze województwa małopolskiego w odległości nie większej niż 15 km od sieci tras rowerowych VeloMałopolska. Odległość obiektu od trasy rowerowej należy zmierzyć jako dojazd rowerem od trasy do obiektu drogami publicznymi, nie w linii prostej.


Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Miejsca Przyjazne Rowerzystom

Logo MPR
Obecnie uruchomiony nabór trwa do 31 sierpnia 2020 r.

 

 


Małopolskie pumptracki

Małopolskie pumptracki

Pumptrack w Kasinie
Z racji tego, że pumptracki wyrastają w ostatnich latach w małopolskich gminach jak grzyby po deszczu (choć jakby ten na jesień w Piwnicznej czy Polance Wielkiej), a za chwilę budowane będą kolejne, poniżej pokusiłem się o krótkie zestawianie lokalizacji w których już możemy “przypompować” w Małopolsce na specjalnie do tego przygotowanych torach. 

Dla jeszcze niewtajemniczonych pumptrack to zamknięty, owalny tor składający się z ciasnych zakrętów i muld, zazwyczaj o konstrukcji ziemnej pokrytej nawierzchnią asfaltową lub gruntowo-utwardzoną. Funkcjonują również obiekty modułowe, zazwyczaj złożone z gotowych elementów z tworzywa/stali. Tego rodzaju konstrukcje przenośne często także goszczą na małopolskich imprezach rowerowych spod szyldu Joyride oraz MałopolskaTour.
Po takim torze rowerzysta może poruszać się w zasadzie bez konieczności pedałowania. "Wciskając" za pomocą ramion i nóg rower na hopkach (stąd nazywa się to “pompowaniem”) i wykorzystując siłę ciężkości i odśrodkową nabiera się prędkości pozwalającej na pokonanie okręgu. Z okrążenia na okrążenie można nabrać naprawdę całkiem niezłego pędu i wyzwaniem wtedy bywa nawet utrzymanie się na torze. Dlatego pamiętajcie o kasku (wszyscy) i ew. ochraniaczach (początkujący). Na tor można się wybrać w zasadzie każdym typem roweru, bo nawet dziecięce biegówki dają tu radę, ale optymalną zabawę osiąga się na rowerach bmx lub mtb. Polecam spróbować każdemu, bo takie treningi tylko z boku mogą wydawać się spokojne, ale odpowiednio się do niego przykładając naprawdę można się zmęczyć. Przy okazji wyrabiając przy tym kondycję, równowagę i umiejętności szybkiej jazdy po podobnych przeszkodach już na tych naturalnych lub przygotowanych ścieżkach typu flow/singletrack. 
Oczywiście wszystkie tory o gładkiej nawierzchni (asfalt/tworzywo) nadają się również do zabawy dla rolkarzy, deskorolkarzy czy hulajnóg. Najdziwniejszą zabawą jaką widziałem na tych torach były wyścig zdalnie sterowanych aut RC, więc ogranicza nas tylko własna inwencja.   


Pierwsze pumptracki w Małopolsce powstały około roku 2012 r. w Kalwarii Zebrzydowskiej oraz Myślenicach i były to obiekty ziemne. Największym asfaltowym pozostaje obiekt wybudowany w 2015 r. w Nowym Sączu, składający się z aż 4 torów.

Na poniższej liście znajdują się obiekty o jakich mi wiadomo, że już funkcjonują lub właśnie aktualnie powstają (gotowe są same tory, ale np. ich otoczenie jeszcze nadal w budowie), więc nie wszystkie udało się jeszcze przetestować i pomierzyć długości. W najbliższych latach ta lista powinna się jeszcze wzbogacać (m.in. Zakopane, Kraków, Łącko  czy Krynica-Zdrój), więc będzie aktualizowana na bieżąco. Jak bardzo dużą popularnością zaczęły cieszyć się te tory wśród ludzi niech świadczy fakt, że pumptrack w Zakopanem powstanie w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego (BO) Województwa Małopolskiego, a tzw. Centrum Sportów Miejskich pod estakadami na ul. Turowicza w ramach BO Miasta Krakowa. 

Lista pumptracków w Małopolsce

Legenda do mapy
kolor czarny - pumptrack asfaltowy
kolor pomarańczowy - pumptrack ziemny
kolor niebieski - pumptrack modulowy o nawierzchni z tworzywa





Czarny Groń
Lokalizacja: Rzyki, Rekreacyjna Arena Czarnego Gronia
Długość:  Rowerowego centrum aktywnego wypoczynku, czyli kompleksu torów rowerowych: 95 mb-tor gruntowy+85 mb zespół torów dla dzieci+ 100 mb tor „protrack”). Tory posiadają  nawierzchnię asfaltową oraz z tworzywa. Wstęp płatny
https://czarnygron.pl/

Gorlice
Lokalizacja: ul. Sportowa
Długość: 135 m
Tor posiada nawierzchnię asfaltową

Imbramowice
Lokalizacja: działka nr 218, obok kortów tenisowych
Długość: 90 metrów 
Tor posiada nawierzchnię asfaltową

Kalwaria Zebrzydowska.
Lokalizacja: w pobliżu Stadionu Miejskiego Kalwarianka (ul. Mickiewicza 16). 
Długość: 300 metrów 
Tor posiada nawierzchnię naturalną – utwardzoną 

Kasina Wielka  
Lokalizacja: BikePark Kasina
Długość: 150 metrów.
Tor posiada nawierzchnię mieszaną: asfalt /naturalna utwardzona
Obiekt funkcjonuje w ramach działającego tu bike parku
https://bikeparkkasina.pl/

Kłaj
Lokalizacja: niedaleko stacji kolejowej w Kłaju
Długość: 200 m 
Tor posiada nawierzchnię asfaltową
Funkcjonuje tu też specjalna ścieżka do ćwiczeń jazdy z przeszkodami, plac zabaw oraz siłownia plenerowa

Kraków Parku Lotników
Lokalizacja: Park Lotników Polskich
Długość: 250 metrów. 
Tor posiada nawierzchnię asfaltową
Zaraz obok funkcjonuje również profesjonalnych, betonowy skatepark 

Kraków Ruczaj
przy ul. Lubostroń
Długość: 46 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Kraków Ruczaj
przy ul. Agatowej
Długość: 60 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Krynica Zdrój
Czarny Potok 25j
Długość: 60 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Libusza
Lokalizacja: obok Kościoła Narodzenia NMP w Libuszy
Długość: 37 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Limanowa
Lokalizacja:na terenie Parku Miejskiego w Limanowej wzdłuż potoku Jabłonieckiego
Długość: gotowe są dwa tory (dla początkujących i zaawansowanych, trwa obecnie budowa otoczenia torów, która ma się zakończyć w roku 2020). 
Tory posiada nawierzchnię asfaltową.
Funkcjonować tu będzie również m.in. siłownia plenerowa

Łącko
Lokalizacja: Centrum Aktywnego Wypoczynku nad Dunajcem
Długość: 200 metrów. 
Tor posiada nawierzchnię z betonu asfaltowego.
 

Maków Podhalański
Lokalizacja: przy  Zespole Szkół w Makowie Podhalańskim
Długość: 46 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Maniowy
Lokalizacja: Reymonta 21
Długość: 45 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa
Funkcjonuje tu też betonowy skatepark, minirampa oraz siłownia do streetworkout’u

Myślenice
Lokalizacja: na Dolnym Jazie, Zdrojowa 146-148
Długość:  150 metrów.
Tor posiada nawierzchnię naturalną – utwardzoną 

Nowy Sącz,
Lokalizacja: przy al. Piłsudskiego. 
Długość: dwa tory dla dzieci i początkujących o długości 153 m,  tor umożliwiający organizację zawodów o długości 115 m, tor profesjonalny o długości 210 metrów
Tory posiadają nawierzchnię asfaltową
Funkcjonuje tu też siłownia do streetworkout’u oraz boiska do piłki siatkowej plażowej 

Olkusz
Lokalizacja: Olkuski Park Rekreacyjno-Krajobrazowy „Silver Park”
Długość: 150 m
Tor posiada nawierzchnię naturalną – utwardzoną 
Funkcjonuje tu też m.in. betonowy skatepark

Piwniczna-Zdrój
Lokalizacja: piwniczańskie błonia na Nakle (trwa budowa)
Długość: trwa jeszcze budowa Centrum Rekreacji, tory gotowe ale jeszcze zamkięte, zakończenie prac do końca 2020 (będą dwa tory, dla początkujących i zaawansowanych)
Tor posiada nawierzchnię asfaltową.

Polanka Wielka 
Lokalizacja:skwer przy ul. Polnej i Długiej
Długość: 240 metrów
Tor posiada nawierzchnię asfaltową

Sękowa
Lokalizacja: obok boiska Orlik Sękowa
Długość: 37 metrów. 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Stryszów
Lokalizacja: na terenie LKS Chełm Stryszów
Długość: 120 metrów.
Tor posiada nawierzchnię naturalną – utwardzoną 

Tarnowiec k. Tarnowa
Lokalizacja: przy boisku orlik w Tarnowcu 
Długość: 200 metrów 
Tor posiada nawierzchnię żwirową, utwardzoną
Funkcjonuje tu również siłownia plenerowa oraz plac sportowo rekreacyjny street workout|

Wojnarowa
Lokalizacja: teren przy szkole podstawowej 
Długość: 170 metrów (trwa budowa, oddanie do użytku na wiosnę 2020)
Tor posiada nawierzchnię asfaltową
Funkcjonować tu będzie również skatepark

Zaskale
Lokalizacja: przy miejscu odpoczynku na terenie Szkoły Podstawowej im. Kardynała Karola Wojtyły w Zaskalu, ul. Kardynała Karola Wojtyły 51,  34-424 Szaflary. 
Długość: 37 m 
Tor modułowy, nawierzchnia z tworzywa

Zawoja
Lokalizacja: parking kompleksu Babia Góra Trails
Długość: 250 m 
Tor posiada nawierzchnię naturalną – utwardzoną 
Dzięki specjalnemu ukształtowaniu (dwa lustrzane tory) można tu przeprowadzać wyścigi równoległe. Funkcjonuje tu też specjalna ścieżka do ćwiczeń jazdy z przeszkodami

Multimedia


Otwarcie pierwszej trasy bikeparku w Słotwiny Arena Krynica-Zdrój

Otwarcie pierwszej trasy bikeparku w Słotwiny Arena Krynica-Zdrój

Budowa tras flow w bikeparku Słotwiny Arena
Słotwiny Arena rozpoczęła budowę tras rowerowych MTB! Otwarcie pierwszej z czterech planowanych tras, już w sobotę - 1 sierpnia!

Cały projekt obejmuje około 10 kilometrów, bardzo urozmaiconych górskich tras rowerowych typu flow i enduro. Przewidywana jest: 1 trasa zielona (o spadku ok. 5%), 2 trasy niebieskie (o spadku 7,5 - 9%) oraz 1 trasa czerwona (o spadku 11-12%). Fenomenalne położenie ośrodka będzie gwarantowało rowerzystom nie tylko doskonałe doznania fizyczne ale również przepiękne widoki (w szczególności na trasie zielonej).

Jako pierwsza, już 1 sierpnia 2020 roku, zostanie uruchomiona trasa niebieska, na której odnajdą się osoby z podstawowymi umiejętnościami jazdy na rowerze w górach jak i zaawansowani riderzy. Płynny przejazd z wykorzystaniem większej prędkości pozwoli na przeskakiwanie przeszkód a wolniejsza jazda na bezpieczny i spokojny przejazd przez nie.

Transport rowerów na górną stację umożliwi nowoczesna kolej krzesełkowa, wyposażona w specjalne haki do podwieszenia za ramę bądź koło.

Wieża widokowa w Krynicy

Za budowę tras odpowiada polska firma Southern Gravity Company, która już wcześniej wybudowała trasy o podobnym charakterze w innym ośrodku należącym do Grupy Pingwina - Skolnity w Wiśle. Ukończenie wszystkich tras przewidywane jest na koniec roku 2020 a oddanie ich do użytku rowerzystom, na wiosnę 2021.

Grupa Pingwina, do której należy ośrodek Słotwiny Arena posiada także Bike Park dla bardziej zaawansowanych pasjonatów dwóch kółek, który znajduje się w Kasinie Wielkiej.

Słotwiny Arena to miejsce magiczne, stworzone ponad 40 lat temu przez grupę pasjonatów, z wielkiej miłości do sportów zimowych. To właśnie pasja do aktywności na świeżym powietrzu, wyjątkowa atmosfera oraz uśmiechy na twarzach pracowników sprawiają, że Słotwiny Arena kochają i dzieci i dorośli.

Obecnie to jeden z najbardziej znanych na południu Polski zimowych ośrodków narciarskich. Posiadający 10 km tras, 2 nowoczesne, wyprzęgane wyciągi krzesełkowe z osłonami przeciwwiatrowymi, wyciąg taśmowy dla najmłodszych, nowoczesny system naśnieżania, restaurację i pensjonat – latem zamienia się w doskonałe miejsce dla miłośników przyrody. 

Liczne szlaki turystyczne, a przede wszystkim atrakcja na skalę kraju – pierwsza w pełni drewniana Wieża widokowa, z ponad kilometrową ścieżką w koronach drzew, na której znajdziemy 15 instalacji edukacyjnych, przyciągają fanów zapierających dech w piersiach widoków.

www.slotwinyarena.pl  
www.wiezawidokowa.pl
    
źródło: inf. prasowa

Multimedia


Wiślana Trasa Rowerowa i VeloDunajec (pod szosówki)

Wiślana Trasa Rowerowa i VeloDunajec (pod szosówki)

VeloDunajec w Falsztynie
Specjalny wpis dla "szosowych purystów", czyli moja propozycja przejazdu na rowerach szosowych po wszystkich już gotowych odcinkach małopolskiej Wiślanej Trasy Rowerowej oraz VeloDunajec. Przy okazji zostawiam to jako inspirację na ultra maraton rowerowy po całej Małopolsce. 

Jest to specjalna propozycja pod wąskie opony, bo asfalt jest w zasadzie w 99% w obu przypadkach, a ślady omijają praktycznie wszystkie odcinki które są dopiero planowane / w budowie / remontach oraz te poprowadzone po szutrach, kiepskich asfaltach lub innych utrudnieniach typu braki najazdów z/na mosty. Ślady objeżdżający ww. odcinki po lokalnych drogach, z normalnym ruchem samochodowy i miejscami sporymi przewyższeniami. Będą też na bieżąco uaktualniane, jeśli któreś z budowanych będą oddawane do użytku.

To oczywiście tylko moja subiektywna propozycja zmiksowania najbardziej soczystych i gotowych odcinków VeloMałopolska ze zwykłymi drogami. Starałem się ją wyznaczyć biorąc pod uwagę swoje doświadczenie i znajomość obu tras, jak najmniejszych ruch na drogach objazdowych i maksymalnie trzymanie się docelowych śladów tras, ale tak żeby finalnie uniknąć jazdy choćby po tym co na poniższych zdjęciach....
Po tym te ślady nie prowadzą

Gwarantując jazdę po jak najlepszych nawierzchniach i okolicznościach przyrody. Przetestowane wszystko pod swoimi kołami, obutymi czasem nawet w 23 mm "kapcie".  

VeloDunajec w Waksmundzie

Ale do konkretów, bo liczy się "mięso", czyli mapy i gpx.


WIŚLANA TRASA ROWEROWA (objazdowa, pod szosówki)

(ślad GPX do pobrania)

 

Uwaga! Krótki odcinek gruntowy pozostawiony w Gromcu, bo jest tam tymczasowy objazd z powodu remontowanych wałów (potrwa do czerwca 2020 r., po ukończeniu poprawię gpx'a)

Co ten ślad pomija z gotowych odcinków WTR?

  • szutrowy odcinek przez stawy w Brzeszczach
  • odcinek na wałach w Kopance
  • odcinek po kiepskiej jakości asflatu w Pozowicach

Na reszcie ślad jest praktycznie zbieżny z proponowanym objazdem dla rowerów turystycznych na Wiślana Trasa Rowerowa
 

VELO DUNAJEC (objazdowa, pod szosówki)

(ślad GPX do pobrania)

Asfalt jest tu w 99%, a jedyny odcinek szutrowy przy moście w Zgłobicach, gdzie jakoś go trzeba przejechać, a nie mam innego pomysły omijającego drogę krajową (w przyszłości w ramach budowy VeloDunajec/EV11 most zostanie przystosowany pod rowerzystów)

Uwaga! Jest spora modyfikacja trasy na jej starcie, bo z Zakopanego do Nowego Targu proponuję jazdę przez Gubałówkę i potem przez odnogi oraz trasę główną Szlaku Rowerowego Wokół Tatr. Jako, że to propozycja "pod szosówki", to ekstra podjazdy nie będą nikomu straszne, prawda?

Co ten ślad pomija z już gotowych odcinków VeloDunajec?
  • Zakopane - Ludźmierz (21 km), czyli te zwykłe, drogi równoległe do "zakopianki".
  • Parę drobnych fragmentów między Sromowcami Wyżnymi a Niżnymi.
  • Całą słowacką i szutrową część Drogi Pienińskiej przez Przełom Dunajca (10 km).
  • Parę kilometrów wałów między Filipowicami a Lusławicami (omija się przez to kawałek wyasfaltowanych wałów, ale przy okazji również brakujący przejazdy przez bród na rzece Rudziance).

Na reszcie jest praktycznie zbieżny z proponowanym objazdem dla rowerów turystycznych który znajdziecie na podstronie o VeloDunajec   
Uwaga! W przypadku zamknięcia granic turystycznych ze Słowacją proponuję jedną z tych modyfikacji:

  • odbicie w Dębnie na nowy odcinek VeloCzorsztyn na północnych brzegach jeziora i potem jazdę przez Czorsztyn do Krościenka po DW969 lub opłotkami przez Krośnicę i Grywałd 
  • na tamie w Sromowcach Wyżnych nie zjeżdżać na VDunajec tylko podjazd przez Przełęcz Osice i zjazd przez Hałuszową do Krościenka n/D (oba powyższe przykłady praktycznie zbieżne z propozycjami wycieczek wokół jeziora Czorsztyńskiego)
  • odbicie z VeloDunajec na moście w Knurowie i malowniczy podjazd pod Przełęcz Knurowską i zjazdy do Ochotnicy i Tylmanowej


Porady praktyczne

Oba te ślady można też sobie połączyć w jedną, ultra szosową wycieczkę po Małopolsce, bo trasą łączą się w Wietrzychowicach, niedaleko ujścia Dunajca do Wisły, o gdzieś tu...

Styk WTR / VeloDunajec w Wietrzychowicach

Raptem jakieś 460 km, z Zakopanego przez Nowy Sącz, Tarnów i dalej do Krakowa i Oświęcimia. W sezonie wakacyjnym kiedy ruszą w końcu pociągi do Zakopanego, rekomenduję taki właśnie środek transportu. Na tą chwilę (kwiecień 2020 r.) z powodu remontu torowisk funkcjonuje tylko komunikacja zastępcza. Można też spróbować dostać się na Podhale autobusem, przewóz z rowerem umożliwia m.in. Flixbus. Przy miksie z pociągiem wycieczkę może też skracać, wsiadając w pociąg np. w Nowym Sączu, Bogumiłowicach pod Tarnowem lub użyć go jako transportu powrotnego ze stacji Oświęcim lub Jawiszowice Brzeszcze. Sprawdzajcie tylko wcześniej dostępność pociągów, bo z powodu wyżej wspomnianego frontu remontowego na kolei, często funkcjonują komunikacje zastępcze w postaci busów, do których rowerów nie zabierzemy. 

Sklepów wzdłuż obu tras nie brakuje, chociaż na odcinkach "wałowych" między Tarnowem a Krakowem radzę w celu dotankowania energii korzystać z każdego miejsca, w którym trasy schodzą z obwałowań (Wietrzychowice, Kopacze Wielkie, Uście Solne, Górka). Najprościej odpalić GoogleMaps (można z podkładem którejś z tras bit.ly/mapaWTR oraz bit.ly/mapVD), znaleźć swoje położenie i wstukać sobie wyszukiwarkę aplikacji "sklep" lub czegokolwiek innego szukamy "restauracja, nocleg, etc." 

Na zachętę dorzucam parę zdjęć z wielu naszych szosowych wypadów po trasach i życzę gładkości oraz wspaniałych widoków podczas jazdy.

Jarek Tarański

Multimedia


Rozstrzygnięty przetarg na projekt VeloRudawa od Zabierzowa do Trzebini

Rozstrzygnięty przetarg na projekt VeloRudawa od Zabierzowa do Trzebini

Velo Rudawa - widok ze Skały Kmity
Poznaliśmy wykonawcę na opracowanie dwóch zadań dla trasy rowerowej VeloRudawa (VRd)
  1. Dokumentacji projektowej wraz z wszystkimi pozwoleniami oraz organizacją ruchu od m. Trzebinia do m. Zabierzów (32,4 km), z datą wykonania do 31.03.2021 r.
  2. Opracowanie koncepcji programowej dla odnogi VRd z Krzeszowic do m. Czerna; z datą wykonania 30.09.2020 r.

Ten odcinek VRd będzie poprowadzony głównie wzdłuż linii kolejowej nr 133 (Kraków-Trzebinia), pewno częściowo z wykorzystaniem dróg które powstały w ramach remontu tej linii. Trzymamy teraz kciuki za bezproblemowe wykonanie i jak najbardziej gładki proces uzyskiwania pozwoleń. Jak pokazuje doświadczenie (choćby z EV11 czy VDunajec), to bez specustawy rowerowej jest to najbardziej żmudna i często wieloletnia część każdej inwestycji rowerowej w polskich realiach.

Na odcinek krakowski (od Salwatora do Balic), czekamy na plany jakie mają powstać w ramach projektu "Wisła łączy". krakowskiego Zarządu Zieleni Miejskiej.

Dla tych którzy chcą pojechać już teraz Kraków-Trzebinia i mają zacięcie gravelowe, to polecamy gorąco jazdę po Szlak Orlich Gniazd. Oznakowanie tego szlaku jest odnowione, a przebieg gwarantuje praktycznie jazdę bez samochodów, ale z przewyższeniami i jazdą głównie po drogach gruntowo-szutrowych.

Mapa: bit.ly/mapVRd
Szczegóły przetargowe: bit.ly/2HnucBf
 


Rowery łączą laureatów konkursu Turystyczne Skarby Małopolski 2019

Rowery łączą laureatów konkursu Turystyczne Skarby Małopolski 2019

skarbymalopolski2109
Jakiś czas temu odbyła się gala konkursu “Turystyczne Skarby Małopolski”. Niby to tylko zabawa internetowa, ale jak się tak przyjrzeć wynikom głosowania i wrzucić pierwsze trójki laureatów z każdej kategorii na mapę z naniesionymi trasami VeloMałopolska, to widać, że większość z nich zlokalizowana jest zaraz przy lub obok rowerowych tras.

Poza tym małopolski odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej zdobył trzecie miejsce na "Najciekawszy szlak turystyczny”! Bardzo jesteśmy ciekawi jak będą wyglądać wyniki głosowania w kolejnych edycjach tego konkursu, kiedy w szranki i konkury staną np. VeloDunajec z  VeloCzorsztyn czy budowany właśnie w Dolinie Popradu odcinek trasy VeloNatura (EuroVelo11). 

Tą mapa poglądową możecie wyświetlić też pod adresem bit.ly/skarbyMalopolski2019, a poniżej zestawienia pierwszych trójek z każdej kategorii i wymieniona trasa rowerowa z którą się łączą.

Miejsce z klimatem – miejscowość / gmina turystyczna
1. Hebdów - odkryj skarb św. Norberta (WTR - Wiślana Trasa Rowerowa)
2. Gmina Pleśna (VDunajec)
3. Gmina Krynica-Zdrój (VNatura)

Najciekawszy szlak turystyczny
1. Szlak Architektury Drewnianej w Małopolsce (praktycznie wszyskie trasy)
2. Małopolski Szlak Winny (VDunajec / VNatura, WTR)
3. Wiślana Trasa Rowerowa (odcinek małopolski)

Unikatowa atrakcja turystyczna
1. Wieża widokowa w Dąbrówce Szczepanowskiej (VDunajec)
2. Kraków dla początkujących (WTR)
3. Spływ Przełomem Dunacja (VDunajec)

Wydarzenie cykliczne
1. Wianki na Winnicy (VDunajec)
2. Ultra-Trail® Małopolska (kiedyś przy VeloRaba)
3. Memoriał Jana Strzeleckiego (VDunajec)

W gościnie – obiekt gastronomiczny
1. Restauracja Belle Epoque w Dworze Prezydenckim w Zgłobicach (VDunajec)
2. Stara Stajnia-kuchnia,wino i jazzzz (WTR)
3. Folwark Stara Winiarnia (kiedyś przy VRaba)


Konkurs organizowany jest przez Samorząd Województwa Małopolskiego we współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną. Laureaci oraz kandydaci wyróżnieni w każdej kategorii konkursowej zostaną objęci kampanią promocyjną realizowaną przez Małopolską Organizację Turystyczną. Ponadto, laureat w kategorii „Miejsce z klimatem – miejscowość / gmina turystyczna” otrzymał nagrodę Marszałka Województwa Małopolskiego w wysokości 50 000 zł.

Więcej o rozdaniu nagród przeczytacie tutaj


Czesław Lang poleca!

Czesław Lang poleca!

Małopolska to idealne miejsce na rowery, potwierdza to sam Czesław Lang - zobacz film.

PUMP IT TOUR - Puchar i Mistrzostwa Polski Pumptrack

PUMP IT TOUR - Puchar i Mistrzostwa Polski Pumptrack

Pumpit_plakat_a3_impact_02_Rzyki.jpg
Wielki krokami zbliżają się zawody w pompowaniu, czyli PUMP IT TOUR - Puchar i Mistrzostwa Polski Pumptrack. Dwie z trzech eliminacji odbędą się właśnie w Małopolsce (02 sierpnia w Czarny Groń oraz 13 września w Bike Park Kasina).


Z tej okazji zaktualizowaliśmy również artykuły o małopolskich pumptrack'ach, których amy już 25 sztuk w naszym województwie, więc jest gdzie ćwiczyć. Zresztą zobaczcie sami na mapie

Jak widzicie ilość torów rowerowych stale rośnie, wprost proporcjonalnie do liczby użytkowników. Rosnąca ilość sportowców ścigających się na torach pumptrack została dostrzeżona przez Międzynarodową Unię Kolarską (UCI), która postanowiła stworzyć nową, oficjalną dyscyplinę rowerową - pumptrack.

Z racji tego, że wirus pokrzyżował w tym roku plany organizatorom tych pierwszych Mistrzostw Polski w Pumptrucku, zdecydowano się przeprowadzić tylko trzy edycje zawodów:

1. Rzyki : 02.08.2020r.  Czarny Groń
2. Kasina : 13.09.2020r. Kasina Ski&Bike Park
3. Wrocław : ??.10.2020r.

Zapisy/ więcej informacji na 
www.pumpit.pl
fb.com/events/642103219864463/


Zamknięcie VeloDunajec i Szlak Wokół Tatr na czas wyścigu Nowy Targ Road Challenge

Zamknięcie VeloDunajec i Szlak Wokół Tatr na czas wyścigu Nowy Targ Road Challenge

Nowy Targ Road Challenge 2020 - plakat
Uwaga! W zbliżający się weekend Podtatrze opanują kolarze ścigający się w amatorskim wyścigu Nowy Targ Road Challenge. Z tego powodu będą czasowe zamknięcia odcinków tras VeloDunajec oraz Szlak Rowerowy Wokół Tatr. 

Zamknięcia odbędą się:

  • ● w piątek (24.07) VeloDunajec na odcinku Frydman - Niedzica, w godz.13:00-18:30
  • ● w sobotę (25.07) Szlak Wokół Tatr na odcinku Dursztyn -Kacwin, w godz.9:00-12:30

Ten odcinek VeloDunajec polecamy w piątek objechać północnymi brzegami jeziora Czorsztyńskiego (pomysł na wycieczkę VeloCzorsztyn), a Szlak Wokół Tatr w sobotę po VeloDunajec.

No i oczywiście gorąco kibicujemy zawodnikom na trasie!

Nowy Targ Road Challenge 2020 plakaty

 


Kraków i okolice

Kraków i okolice

Mosty nad Wisłą w Karkowie

Poniżej lista rekomendowanych wycieczek rowerowych po okolicach Krakowa, powiecie wielickim, myślenickim, olkuskim, miechowskim i proszowickim. Od krótkich, lokalnych wycieczek w formie pętli po długodystansowe szlaki krajowe i międzynarodowe, które przecinają ten region. W zestawieniu propozycje dla początkujących rowerowych turystów oraz dla tych średnio i mocno zaawansowanych.


Uwaga! Oznakowania szlaków są w różnym stanie w terenie, dlatego odsyłamy każdorazowo do opisu szlaku oraz posiłkowania się dołączonymi plikami GPX.

Aby zobaczyć wszystkie szlaki oraz wycieczki na mapie należy kliknąć ikonę ikona mapy w lewym górnym rogu mapy i wybrać Rekomendowane szlaki rowerowe oraz 50 wycieczek rowerowych.


Zestawienie szlaków rowerowych w całej Małopolsce - link


Oświęcim i okolice

Oświęcim i okolice

Na zdjęciu widać zamek i rowerzystę

Poniżej lista rekomendowanych wycieczek rowerowych po okolicach Oświęcimia, powiecie oświęcimskim i chrzanowskim. Od krótkich, lokalnych wycieczek w formie pętli po długodystansowe szlaki krajowe i międzynarodowe, które przecinają ten region. W zestawieniu propozycje dla początkujących rowerowych turystów oraz dla tych średnio i mocno zaawansowanych.


Uwaga! Oznakowania szlaków są w różnym stanie w terenie, dlatego odsyłamy każdorazowo do opisu szlaku oraz posiłkowania się dołączonymi plikami GPX.

Aby zobaczyć wszystkie szlaki oraz wycieczki na mapie należy kliknąć ikonę ikona mapy w lewym górnym rogu mapy i wybrać Rekomendowane szlaki rowerowe oraz 50 wycieczek rowerowych.


Zestawienie szlaków rowerowych w całej Małopolsce - link


Okolice Wadowic

Okolice Wadowic

Rowerzysta na tle sadu

Poniżej lista rekomendowanych wycieczek rowerowych po okolicach Wadowic, powiecie wadowickim i suskim. Od krótkich, lokalnych wycieczek w formie pętli po długodystansowe szlaki krajowe i międzynarodowe, które przecinają ten region. W zestawieniu propozycje dla początkujących rowerowych turystów oraz dla tych średnio i mocno zaawansowanych.


Uwaga! Oznakowania szlaków są w różnym stanie w terenie, dlatego odsyłamy każdorazowo do opisu szlaku oraz posiłkowania się dołączonymi plikami GPX.

Aby zobaczyć wszystkie szlaki oraz wycieczki na mapie należy kliknąć ikonę ikona mapy w lewym górnym rogu mapy i wybrać Rekomendowane szlaki rowerowe oraz 50 wycieczek rowerowych.


Zestawienie szlaków rowerowych w całej Małopolsce - link


Podhale, Orawa i Spisz

Podhale, Orawa i Spisz

Rowerzysta na rowerze górskim

Poniżej lista rekomendowanych wycieczek rowerowych po okolicach Zakopanego, powiecie tatrzańskim i nowotarskim. Od krótkich, lokalnych wycieczek w formie pętli po długodystansowe szlaki krajowe i międzynarodowe, które przecinają ten region. W zestawieniu propozycje dla początkujących rowerowych turystów oraz dla tych średnio i mocno zaawansowanych.


Uwaga! Oznakowania szlaków są w różnym stanie w terenie, dlatego odsyłamy każdorazowo do opisu szlaku oraz posiłkowania się dołączonymi plikami GPX.

Aby zobaczyć wszystkie szlaki oraz wycieczki na mapie należy kliknąć ikonę ikona mapy w lewym górnym rogu mapy i wybrać Rekomendowane szlaki rowerowe oraz 50 wycieczek rowerowych.


Zestawienie szlaków rowerowych w całej Małopolsce - link