Wiślana Trasa Rowerowa WTR - Weichsel-Radweg

Wiślana Trasa Rowerowa WTR - Weichsel-Radweg

na zdjęciu widać zakole wisły


WTR

 

 

 

WTR logo

 

Länge – 230 km (teilweise gemeinsam mit VeloMetropolis und VeloNatura)
Start – Jawiszowice (Grenze zur Woiwodschaft Schlesien)
Ziel – Szczucin (Grenze zur Woiwodschaft Heiligkreuz)

Grundinformationen: Der Weichsel-Radweg (Wiślana Trasa Rowerowa, WTR) soll entlang der attraktivsten Orte im Tal der Weichsel und ihrer Nebenflüsse in Małopolska verlaufen. Mit dem Fahrrad erreichen wir hier Sehenswürdigkeiten wie das Königsschloss von Niepołomice, das Museum des Straßen- und Wegebaus in Szczucin sowie historische Orte wie das Museum Auschwitz-Birkenau in Oświęcim. Die Route wird überwiegend über die Hochwasserschutzdämme der Weichsel verlaufen, auf diese Weise können die Radfahrer Straßen mit viel Autoverkehr vermeiden. 

Der WTR wird sich zwischen Jawiszowice in der Gemeinde Brzeszcze und Wola Batorska in der Gemeinde Niepołomice mit dem europäischen Radfernweg VeloMetropolis verbinden.

 

Multimedia


Mapy on-line, ślady GPS oraz aplikacje mapowe

Mapy on-line, ślady GPS oraz aplikacje mapowe

Wszystkie informacje dotyczące map on-line oraz śladów GPX wycieczek i szlaków poprowadzonych po trasach rowerowych VeloMałopolska.

Mapy on-line

Mapy na Geoportalu Małopolskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej (MIIP).

Znajduje się tutaj:

  • sieć istniejących i budowanych tras rowerowych VeloMałopolska,
  • sieć rekomendowanych szlaków rowerowych,
  • pętle wycieczek rowerowych.

Aby wybrać poszczególny element kompozycji należy kliknąć ikonę ikona przedstawiająca warstwy na mapiew lewym górnym rogu mapy. 

Ponadto, po kliknięciu w wybrany szlak na mapie, pojawi się możliwość pobrania plik GPX oraz link do strony z opisem konkretnej trasy lub wycieczki. 


Mapa na Geoportalu MIIP

Powyższa kompozycja mapowa dostępna jest również w aplikacji mobilnej, link do niej oraz instrukcja użytkowania znajduje się w dalszej części artykułu.

VeloMałopolska na GoogleMaps

Po kliknięciu w ślad konkretnej trasy wyświetla się jej opis razem z linkiem, w który należy kliknąć aby przejść do szczegółowej mapy obrazującej postęp prac/rodzaj nawierzchni. Podobne mapy zostały utworzone również dla szlaków i wycieczek.


Legenda do GoogleMaps:

  • DDR (kolor czarny): odseparowane od ruchu, asfaltowe drogi dla rowerów DDR lub ciągi pieszo-rowerowe CPR, poprowadzone głównie po wałach rzecznych, nadające się na każdy typ roweru.​
  • DROGA (kolor szary): asfaltowe drogi publiczna, przebieg w ruchu ogólnym; w większości są to odcinku o uspokojonym lub znikomym ruchu, nadają się na każdy typ roweru.
  • INNA (kolor czerwony): fragmenty biegnące po drogach szutrowych/betonowych chodnikach/ścieżkach gruntowych; nie nadają się tylko na szosówki, ale każdym innym rodzajem rowerów przejedziemy (jak jest sucho) bez zbytniego bólu.
  • BUDOWA (kolor żółty): na tych odcinkach mogą trwać jeszcze prace budowlane, więc przejazd jest albo nie możliwy albo mało komfortowy. Po zakończeniu prac te odcinki będą miały nawierzchnię bitumiczną (asfalt/beton).
  • PLAN (kolor fioletowy): fragmenty które są dopiero w planach, po których albo jazda jest na razie mocno utrudniona (jazda terenowa po gruntowych ścieżkach) albo w ogóle jeszcze nie możliwa. Każdy z odcinków jest oddzielnie skomentowany, bo ich planowane terminy wybudowania są różne.

Polecane aplikacje mobilne oraz pozostałe portale i serwisy mapowe

Nazwa aplikacji logo Google Plat Logo App store
VisitMałopolska pobierz pobierz
MIIP Mobile pobierz pobierz
Szlaki turystyczne Małopolski PTTK pobierz pobierz



Trasy główne znajdują się też w podkładach OSM (www.openstreetmap.org), więc większość aplikacji bazujących na tych podkładach (Komoot, LocusMap) powinny "widzieć" wszystkie gotowe odcinki tras głównych (oddawane do użytku nowe odcinki są nanoszone na OSM na bieżąco). 

Polecamy również małopolski portal PTTK ze szlakami pieszymi i rowerowymi (na podkładzie mapowym zaznaczone są gotowe odcinki tras sieci VeloMałopolska).

Podgląd na trasy w postaci przejazdów video (hyperlapse) razem z zapisem przejazdów znajdziecie na portalu trassy.pl/velo

 


Ankieta - transport na trasy Velo Małopolska

Ankieta - transport na trasy Velo Małopolska

Rowerowy bus
Chcemy przeprowadzić działania mające na celu zintensyfikowanie i zdywersyfikowanie transportu "osobo-rowerów" na trasy VeloMałopolska w postaci uruchomienia weekendowego, regularnego transportu specjalnych busów z przyczepami rowerowymi z Krakowa na Podhale i ew. w okolicach jeziora Rożnowskiego. 


Stąd prośba o wypełnienie ankiety, żeby można oszacować zainteresowanie tematem i precyzyjniej się za to zabrać. Z góry dziękujemy za wypełnienie ankiety i czekamy na wszystkie Wasze sugestie (można wpisywać w pole "Inne)


Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.

Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.

Amatorskie zawody i imprezy szosowe w Małopolsce w 2020 r.
Przyganiając wiosnę prezentujemy pierwsze zestawienie zbiorcze imprez "o-koło-rowerowych". Dziś coś dla amatorów wąskich kółek, czyli lista zawodów i imprez, podczas których będzie można przemknąć po Małopolsce w bardziej szosowym stylu.

W przyszłym tygodniu ogólne zestawienie małopolskich zawodów MTB/XC/gravel.
 

18.04 Charsznica
Brevet 200 km "Orle Gniazda"
www.brevety.pl

01.05 Łosie
X Klasyk Beskidzki
www.klasykbeskidzki.pl

09.05 Krościenko Nad Dunajcem
Rajd Doliną Dunajca
rajddolinadunajca.pl

10.05 Niepołomice
Szybka Dycha 2020
fb.com/wyscigrowerowy

16.05 Gorlice
Gorlickie Kryterium Uliczne
fb.com/gorlickiklubcyklistow

30.05 Myślenice
GRAND PRIX Amatorów Na Szosie - Rowerem przez Polskę (2020)
rajdydlafrajdy.pl

06-07.06 Dobczyce
Majka Days 2020
www.majkadays.com

13.06 Charsznica
Brevet 300 "Wokół Smogu"
www.brevety.pl

20.06 Spytkowice
Podhale Tour Maraton
www.podhaletour.tcorzel.pl

21.06 Dąbrowa Tarnowska
Tour de Powiśle Dąbrowskie 2020
fb.com/tourdepowisledabrowskie

27.06 Zakopane
Tatra Road Race
tatraroadrace.com

27.06 Charsznica - Brevet 600
www.brevety.pl

10.07 Bukowina Tatrzańska
ORLEN Tour de Pologne Amatorów
www.tourdepologneamatorow.pl

11.07 Niepołomice - Brevet 200
www.brevety.pl

18-19.07 Wadowice
Małopolska 500
www.peletonwadowice.pl/malopolska-500/

24.07 Nowy Targ
Nowy Targ Road Challenge
nowytargroadchallenge.pl

24-26.07 Wieliczka
Karpacki Hulaka 2020
kh.kolo-ultra.pl

08-09.08 Kraków
Maraton "Rowerem przez Galicję"
rajdydlafrajdy.pl

30.08 Nowy Targ
XXV Rajd Wokół Tatr
rajdwokoltatr.pl

19.09 Więcławice Dworskie
Tour de Cracovia
tourdecracovia.com

20.09 Moszczenica
Piekło Południa
pieklopoludnia.pl

(wrzesień) Wadowice
Ponikiew Time Trial
peletonwadowice.pl

(wrzesień) Gołkowice Górne
Heboj na Przehybę - Wyścig rowerowy
fb.com/wyscigrowerowy

03.10 Niepołomice
Wyścig
wyscig.cc

źródło grafiki: materiały promocyjne organizatorów


"Rowerowe" plany przetargowe ZDW w Krakowie na rok 2020 r.

"Rowerowe" plany przetargowe ZDW w Krakowie na rok 2020 r.

Jak co roku na przełomie stycznia i lutego poznajemy roczny plany postępowań o udzielenie zamówień Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Oto jakie inwestycje stricte związane z rozwojem sieci VeloMałopolska planowane są w roku 2020

Cieszą konkretne plany na projekt południowej częśc VeloSkawa oraz budowy nad brakującymi odcinkami VeloDunajec i EuroVelo11. To oczywiście nie wszystkie plany inwestycyjne jakie przewidywane są w Małopolsce w tym roku. Część zadań jest już zakontraktowana i będą wykonywane w bieżącym roku. Czekamy też na kilka przetragów, które mają ogłaszać już poszczególne gminy (np. EuroVelo11 w dolinie Popradu).
Poniżej lista wyciągnięta z PDF (bit.ly/395r20P); w nawiasach przewidywany miesiąc rozpoczęcia postępowania.

  • Budowa VeloDunajec na odcinku Szczawnica-Zabrzeż (luty)
  • Budowa EuroVelo11 na odcinku Lusławice-Wróblowice (luty)
  • Opracowanie dokumentacji budowlanej wraz z pozyskaniem pozwoleń i decyzji umożliwiających realizację dla trasy rowerowej VeloSkawa na odcinku Ponikiewka - Jezioro Mucharskie oraz Podolsze - Łączany (luty)
  • Opracowanie koncepcji programowej dla VeloSkawa na odcinku Ponikiewka - Podolsze (luty)
  • Bieżące utrzymanie tras rowerowych / wynajem toalet (luty/kwiecień)

 

Z pozostałych, które mogą mieć spory wpływ na rozwój tras VeloMałopolska:

  • Zmiana organizacji ruchu na obiekcie mostowym w ciągu DW969 w m. Dębno - roboty wynikające z oceny stanu technicznego (luty)
  • Przebudowa mostu w ciągu DW 781 na kanale Smolice w m. Jankowice (marzec)
  • Studium transportowe dla obszaru oddziaływania nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko wraz z odcinkami modernizowanymi do Zakopanego i Nowego Sącza (luty)

Rozstrzygnięty przetarg na projekt VeloRudawa od Zabierzowa do Trzebini

Rozstrzygnięty przetarg na projekt VeloRudawa od Zabierzowa do Trzebini

Velo Rudawa - widok ze Skały Kmity
Poznaliśmy wykonawcę na opracowanie dwóch zadań dla trasy rowerowej VeloRudawa (VRd)
  1. Dokumentacji projektowej wraz z wszystkimi pozwoleniami oraz organizacją ruchu od m. Trzebinia do m. Zabierzów (32,4 km), z datą wykonania do 31.03.2021 r.
  2. Opracowanie koncepcji programowej dla odnogi VRd z Krzeszowic do m. Czerna; z datą wykonania 30.09.2020 r.

Ten odcinek VRd będzie poprowadzony głównie wzdłuż linii kolejowej nr 133 (Kraków-Trzebinia), pewno częściowo z wykorzystaniem dróg które powstały w ramach remontu tej linii. Trzymamy teraz kciuki za bezproblemowe wykonanie i jak najbardziej gładki proces uzyskiwania pozwoleń. Jak pokazuje doświadczenie (choćby z EV11 czy VDunajec), to bez specustawy rowerowej jest to najbardziej żmudna i często wieloletnia część każdej inwestycji rowerowej w polskich realiach.

Na odcinek krakowski (od Salwatora do Balic), czekamy na plany jakie mają powstać w ramach projektu "Wisła łączy". krakowskiego Zarządu Zieleni Miejskiej.

Dla tych którzy chcą pojechać już teraz Kraków-Trzebinia i mają zacięcie gravelowe, to polecamy gorąco jazdę po Szlak Orlich Gniazd. Oznakowanie tego szlaku jest odnowione, a przebieg gwarantuje praktycznie jazdę bez samochodów, ale z przewyższeniami i jazdą głównie po drogach gruntowo-szutrowych.

Mapa: bit.ly/mapVRd
Szczegóły przetargowe: bit.ly/2HnucBf
 


VeloMałopolska

VeloMałopolska

Weichsel-Radweg
Małopolska posiada wyjątkowo dogodne warunki do rozwoju turystyki aktywnej i rekreacyjnej. Największe atuty regionu to duża różnorodność topograficzna, przyrodnicza, piękne krajobrazy oraz zabytki. Dzięki realizowanemu przez województwo projektowi VeloMałopolska wiele z tych miejsc można odwiedzić podczas wypraw rowerowych.

VeloMałopolska – Integriertes Netz der Radwanderwege in der Woiwodschaft Małopolska

Małopolska arbeitet gerade an dem polenweit größten Projekt zum Bau der Radfernwege. Schon in wenigen Jahren sollen den Radfahrern rund 1000 Kilometer gut ausgeschilderte Strecken zur Verfügung stehen, die die hinsichtlich des Tourismus und der Natur interessantesten Orte in der Region miteinander verbinden werden. Der voraussichtliche Abschluss des Projekts soll 2020 erfolgen. Doch schon jetzt können die Freunde des Radtourismus mehr als 550 km Strecken mit dem höchsten europäischen Standard nutzen.

Der Plan sieht den Bau von acht Radfernwegen vor:


Aktuelle Karte:

Map VeloMalopolska

 


Kolejny sezon rowerowy z VeloMałopolska

Kolejny sezon rowerowy z VeloMałopolska

Na zdjęciu widać rzekę oraz ścieżkę rowerową
Największy w Polsce projekt budowy sieci tras rowerowych po 5 latach realizacji.

600 km oddanych już do użytku tras rowerowych, wybudowanych 6 dużych i kilkanaście mniejszych obiektów mostowych, ponad pół miliona rowerzystów zliczanych rocznie przez liczniki. To tylko suche liczby którymi można próbować przedstawić rozwój turystyki rowerowej w Małopolsce od 2015 roku. To wtedy wystartował na dobre największy w Polsce projekt tworzenia spójnej sieci ok. 1000 km tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia pod nazwą VeloMałopolska. Jeśli jesteście ciekawi co udało się przez te 5 lat osiągnąć, czytajcie dalej, a najlepiej to wskakujcie na siodełka i sprawdźcie to pod własnymi kołami.

Pionierski na skalę Polski projekt jakiego podjął się parę lat temu Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego był i nadal jest (bo cały czas się rozwija) dość sporym wyzwaniem. Stworzyć sieć tras rowerowych dostępnych nawet dla początkujących, o standardzie kwalifikującym w przyszłości do łatwego zdobycia certyfikatu “Euro Velo” i o zasięgu obejmującym praktycznie całe województwo. Wyzwanie o tyle skomplikowane, że podjęto się go w regionie, którego przeważająca część to mniejsze lub większe pagórki. Do tego bez specustawy rowerowej, która ułatwiłaby budowę dróg rowerowych. Z pagórkowatością poradzono sobie wykorzystując na korytarze tras w przeważającej części doliny rzeczne, a brak przyjaznej tego typu inwestycjom legislacji, zrekompensowano uporem urzędników i samorządowców pchających te budowy do przodu. Dzięki temu rosnąca z roku na rok liczba rowerzystów może w tym momencie cieszyć się z przyjemnej jazdy m.in. po już gotowych fragmentach Wiślanej Trasy Rowerowej, VeloDunajec , VeloNatura, VeloMetropolis, VeloRaba czy Szlak Wokół Tatr. Po szczegóły tego co już jest gotowe w ramach każdej z tras oraz propozycje jak już je można połączyć w wycieczki po całym województwie - znajdziecie na stronie narowery.visitmalopolska.pl. Oprócz tego znajdziecie tam gotowe propozycje jednodniowych wycieczek w kształcie pętli oraz przedstawienie wybranych szlaków rowerowych, których w samej Małopolsce jest ponad 3 tys. km. Część z nich wykorzystuje naturalny atut Małopolski jakim są góry i lasy, które oplecione są gęstą siecią dróg, ścieżek i szlaków idealnych dla kolarstwa górskiego. Łącznie z ich bardziej grawitacyjnymi odmianami, bo na miłośników kolarstwa zjazdowego czekają tu klimatycznie położone bikeparki w Kluszkowcach, Kasinie Wielkiej czy Myślenicach (wkrótce reaktywacja). Jedyne czego może nam w regionie brakować, to liczba profesjonalnie przygotowanych kilometrów singletracków, ale otwarta w 2018 r Babia Góra Trails w Zawoi przetarła drogi do powstania podobnych projektów jakie są w planach w Zakopanem, Gorlicach czy Tarnowie. Do przyszłej jazdy po nich można już poćwiczyć na którymś z 23 małopolskich pumptracków. Jednym słowem - jest gdzie w Małopolsce pojeździć i to na każdym typie roweru.
 

Zaawansowanie budowy - mapa ZDW VeloMałopolska luty 2020

Wróćmy jednak do tych tras dostępnych dla wszystkich, niezależnie od umiejętności czy sprzętu. Z tych gotowych 600 km, prawie 60% to odseparowane od ruchu samochodowego szerokie drogi rowerowe, w sporej część poprowadzone po wałach rzecznych lub wykorzystujące płaskie doliny rzeczne. Pozostałe 40% to drogi o niskim natężeniu ruchu samochodowego lub wygodne “szutrówki”. Dzięki temu możemy np. za pomocą Wiślanej Trasy Rowerowej (WTR) wygodnie przejechać całe województwo od zachodu na wschód (Oświęcim - Szczucin) robiąc 230 km i 100 m różnicy wysokości. Śmiało można też już wybrać się na podobna wycieczkę jadąc od południa na północ regionu (Zakopane - Tarnów) po malowniczej VeloDunajec (VD), która trzymając się lekkim spadkiem tytułowej rzeki, przecina na swojej trasie 7 pasm górskich, objeżdża 3 duże jeziora i na upartego zagląda pod bramy 7 zamków. Obie te powyższe trasy można połączyć już w jedną wielką wyprawę, bo łączą się one w Wietrzychowicach, w miejscu gdzie Dunajec wpada do Wisły. Mimo, że nie wszystko jest już zrobione w 100% (brak specustawy rowerowej czasem opóźnia proces powstania tych tras), to śmiało da się to zrobić już nawet na rowerze szosowym i to w stylu ultra jeśli ktoś lubi (440 km). Ale śpieszyć się nie ma specjalnie gdzie, bo po drodze kusić będą dodatkowe odnogi których naprawdę grzech nie zwiedzić, przekonując się przy okazji,  że w Małopolsce naprawdę poważnie podchodzi się do tematu rowerów. Niedowiarków zachęcamy do przejechania się wokół jeziora Czorsztyńskiego po tym, co zostało przygotowane specjalnie pod rowerzystów czy odbić na Szlak Wokół Tatr, którego główna trasa na terenie Polski jest od 2 lat ukończona, a teraz obrasta w kolejne, poboczne odnogi. To wszystko czyni Podtatrze świetnym miejscem, do którego już warto przyjechać z rowerem na co najmniej tydzień (przykłady wycieczek znajdziecie np. na www.szlakwokotatr.eu/GO). 

VeloDunajec - odcinek w Falsztynie, zjazd nad Zatokę Kosarzyska

Kolejną kusicielką żeby odbić z VeloDunajec będzie już wkrótce tzw. VeloPoprad, czyli 60 km odcinek trasy VeloNatura z Krynicy-Zdrój do Starego Sącza. W tym momencie trwają tam intensywne prace nad trasą, w ramach których kończy się budowa trzech dużych mostów pieszo-rowerowych nad Popradem oraz 8 km brakujących odcinków dróg. Większość ma być gotowa przed wakacjami tego roku, natomiast na gładki zjazd w dół meandrując razem z rzeką zapraszamy najlepiej w jesiennych barwach. Warto tu zresztą zajrzeć na dłużej, bo ta powstająca nadrzeczna trasa główna (będąca też w przyszłości częścią międzynarodowej trasy EuroVelo11) dała impuls do powstania w Beskidzie Sądeckim całej gamy szlaków dodatkowych jak Szlak Wód Mineralnych, Aquavelo,  odnowiona sieć szlaków dla kolarstwa górskiego w Krynicy-Zdrój czy tzw. Centra Aktywnego Wypoczynku w Starym i Nowym Sączu. 

Jak już jednak uda się wyjechać z Nowego Sącza i przejechać przez rejon jeziora Rożnowskiego i Czchowskiego (tu trasy nadal są tylko w koncepcji, więc zaproponowane są tymczasowe objazdy po zwykłych drogach w ruchu ogólnym i z przewyższeniami), to trasą wzdłuż Dunajca wjeżdża się w sielską krainę polskiej Toskanii, czyli Pogórza (Rożnowskie,  Czchowskie i Ciężkowickie). Do Tarnowa można więc dotrzeć albo trzymając się płaskiej doliny rzeki albo zmierzyć się z okolicznymi pagórkami myszkując po okolicznych winnicach czy zapuszczając się na nowe wieże widokowe. Powrót z Tarnowa do Krakowa można sobie wybrać decydując się albo na szybki przejazd po rowerowej magistrali międzymiastowej (VeloMetropolis) wykorzystującą m.in. drogi serwisowe autostrady A4 albo na trochę dłuższą i bardziej malowniczą jazdę po wałach rzecznych VeloDunajec i potem Wiślanej Trasy Rowerowej. Gdyby ktoś chciałby się jednak schować w lasach i przejechać to w bardziej "gravelowym" stylu, też można zrobić i taki wariant, korzystając z szlaków lokalnych oraz tzw. Greenways Szlaku Bursztynowego. Można też zawsze wsiąść w pociąg, bo równolegle do tych tras biegnie też linia kolejowa. Styki sieci rowerowej z kolejową był zresztą jednym z priorytetów projektu VeloMałopolska. Cały ten obszar jaki ciągnie się od ziemi Tarnowskiej do Krakowa, to w zasadzie jedyny tak płaski rejon w Małopolsce, dlatego w Puszczy Niepołomickiej oraz jej okolicach powstają kolejne trasy i trasy rowerowe z VeloRaba na czele.

Warto pamiętać, że projekt VeloMałopolska jest nadal w budowie i jak każdy projekt o tak dużej skali cierpi na tzw. konieczności budowy w wielu drobnych odcinkach, przez co na każdej z tych tras brakuje jeszcze paru kluczowych fragmentów. Da się je jednak śmiało objechać po zwykłych drogach (choć czasem z już większym ruchem bądź przewyższeniami) i wszystkie te propozycje znajdziecie w postaci plików GPS i map na stronie narowery.visitmalopolska.pl. 


Największa zaleta tego projektu? Poza tym co już tu opisane i co przekłada się po prostu na jazdę po świetnie przygotowanym szkielecie trasach i szlaków rowerowych? Prawdopodobnie to ciągłe prace nad jego rozwojem i dążeniem do docelowego kształtu oraz połączeniami z sąsiednimi regionami. Poza ww. pracami w Dolinie Popradu, trwają prace budowlane nad kolejnymi odcinkami WTR czy VeloDunajec oraz projektowe nad kolejnymi  trasami (VeloSkawa, VeloRudawa, VeloRaba czy VeloNatura na północ od Krakowa). Ciekawe gdzie ten projekt (i rowerzyści dzięki niemu) dojadą za kolejne 5 lat?   
VeloCzorsztyn widok na zamki
 

zdjęcia M.Skowornek oraz J.Tarański


VeloRudawa

VeloRudawa

na zdjeciu widać asfaltową ścieżkę rowerową wśród pól
zdj. M.Skowronek

VeloRudawa

 

 

 

 

 

Długość – 45 km

Start  Trzebinia (styk z VeloSkawa)

Meta  Kraków

Podstawowe informacje: Trasa VeloRudawa przebiegać będzie na zachód od Krakowa przez malowniczy obszar Dolinek Jurajskich. Korzystać z niej będą mogli nawet mało doświadczeni rowerzyści. Dedykowana jest szczególnie mieszkańcom Krakowa i okolic. Łącząc się z trasą VeloSkawa, która następnie przejdzie w VeloPrądnik, umożliwi uprawianie turystyki rowerowej na wszystkich planowanych trasach rowerowych Małopolski. VeloRudawa przebiegać będzie przez wiele ciekawych atrakcji turystycznych m.in. Zamek Tenczyn w Rudnie, Pałac Potockich w Krzeszowicach, czy Muzeum Ziemi Krzeszowickiej.

Przebieg trasy

Powiaty: chrzanowski, krakowski, Miasto Kraków.

Miejscowości: Trzebinia, Wola Filipowska, Krzeszowice, Zabierzów, Kraków.

 

Profil wysokościowy trasy:
(profil wysokościowy z geoportalu MIIP)

7_VeloRudawa.png

Pozostałe mapy:

 



Co na stronie

 

Małopolska ist ein Paradies für alle, die ihre Zeit aktiv auf zwei Rädern verbringen möchten – von leichter Fahrt über ein flaches Gelände bis hin zu anspruchsvollen Strecken für Mountainbike-Fans. Schon jetzt stehen den Radlern rund 550 km Radfernwege mit europäischem Standard zur Verfügung (geplant sind 1000 km). Mehr Informationen über die Strecken finden Sie auf der Unterseite VeloMałopolska.
Hinzu kommen rund 3000 km Radwanderwege mit unterschiedlichem Schwierigkeitsgrad, aus denen sich verschiedene Ausflugsrouten gestalten lassen. Die Fans von extremeren Formen des Mountainbike-Sports können die wachsende Anzahl von Bikeparks in Anspruch nehmen. Die Woiwodschaft Małopolska baut nicht nur qualitativ exzellente Radwege, sondern ist auch Mitveranstalterin von verschiedenen Fahrradevents und übernimmt Schirmherrschaft über viele Wettbewerbe für Amateure und Profis. Wenn Sie mehr Neuheiten zum Thema Bau von Radwegen erfahren möchten - besuchen Sie die Unterseite - mit dem Blick des Radfahrers.


Czesław Lang poleca!

Czesław Lang poleca!

Małopolska to idealne miejsce na rowery, potwierdza to sam Czesław Lang - zobacz film.

Podkręcając tempo, podkręcając puls...

Podkręcając tempo, podkręcając puls...

Nie masz ochoty na aktywność fizyczną? Przeszkadza Ci zła pogoda i brak czasu? Poznaj historię Igora Sikorskiego, odnoszącego sukcesy narciarza alpejskiego, którego pasją jest... kolarstwo i przekonaj się, że chcieć to móc!

Poczujcie jak smakuje urok dzieciństwa sprzed lat

Poczujcie jak smakuje urok dzieciństwa sprzed lat

Czy pamiętacie chwilę, kiedy dostaliście w prezencie swój pierwszy rower? Była radość, duma i jazda do upadłego. 

 

A potem… pojawiły się komputery, telefony, tablety… i brak czasu…


Małopolska na rowery. Event przy Forum Przestrzenie

Małopolska na rowery. Event przy Forum Przestrzenie

Projekcja filmowa zasilana rowerem, nietypowe wyścigi samochodowo - rowerowe, pyszne i zdrowe koktajle wykręcone za pomocą roweru. 

 

Z tych i wielu innych atrakcji skorzystali uczestnicy nietypowego eventu rowerowego 28 czerwca 2017 pod Forum Przestrzenie. Obejrzyj filmową relację z tego wydarzenia!


Cyfrowy Reset

Cyfrowy Reset

Czy da się wytrzymać blisko tydzień bez telefonu, tabletu, komputera i dostępu do Internetu? Postanowiliśmy to sprawdzić! Zobaczcie efekty!

Rower za smartfon

Rower za smartfon

Czy zamienisz smartfon na… rower? Takie wyzwanie postawiliśmy przed osobami przechodzącymi przez niepołomicki rynek :) Zobacz, jak zareagowali!

 

Partnerzy akcji: Rowery Rolki, Superior Rowery


"ROWERY Z MAMĄ"

"ROWERY Z MAMĄ"

Zaangażowanie w kampanię "Małopolska na rowery" czołowego Youtubera miało na celu dotarcie z komunikatem do młodych ludzi, zafascynowanych światem internetu oraz gier komputerowych i zmotywować ich do aktywności rowerowych. Zobaczcie sami!

Rowerowy Odjazd

Rowerowy Odjazd

Zobaczcie, w jaki nietypowy sposób mieszkańcy Małopolski wykorzystują rower!

Za nami niesamowity pokaz akrobacji rowerowych w Skawinie. Zobacz galerię!

Za nami niesamowity pokaz akrobacji rowerowych w Skawinie. Zobacz galerię!

Wszystkich, którzy chcieli przeżyć emocje związane z ekstremalną jazdą na rowerze, Małopolska zaprosiła na specjalny pokaz akrobacji rowerowych, który odbył się 2 czerwca w Skawinie.

 

Zobacz galerię z tego wydarzenia!

 

Multimedia


Więcej niż rower

Więcej niż rower

Rower to…wyrażanie siebie, realizowanie pasji, odkrywanie nowych miejsc, pielęgnowanie relacji

 

Zobacz spot i odkryj swoje znaczenie dla słowa rower!