Być może rowerami będzie dało się nadal przejechać, ale w razie czego zmieniamy nasz sugerowany "gpx objazdowy" (bit.ly/wtrobjazd), tak żeby ominąć również i ten kawałek.
Nie jest to idealny objazd, ale jest w większości twardo pod kołami i w razie rozkopania głównej drogi uniemożliwiającej jazdę na rowerze, nada się do ominięcia prowadzonych tu prac. Na upartego i jeśli ktoś lubi jazdę po polach i szutrach, to polecam też zjazd na pola i przejazd obok stawów/żwirowni. Po deszczu może być to jednak błotnista eskapada. Dla super wytrwałych lub na fatbike'ach - polecam przejazd po prostu wałami. Będzie można sobie sprawdzić, dlaczego tak bardzo czekamy na te brakujące 10 km od mostu Wandy do startu porządnej WTR po wałach na granicy Niepołomic.
Dla przypomnienia - dla tego odcinka wałów Wody Polskie przeprowadzają aktualnie tzw. plan pozyskania nieruchomości i przesiedleń. Planowane przetargi i prace budowlane w ramach "Rozbudowa wałów przeciwpowodziowych rzeki Wisły w Krakowie " zaplanowano tu na lata 2020-2022.
W każdym razie, podczas zamknięcia obecnej drogi powiatowej dla samochodów osobowych ma zostać wyznaczony będzie objazd przez wielicką strefę przemysłową, natomiast ruch ciężarówek ma być skierowany na remontującą się również Igołomską. Funkcjonować będzie też bezpłatna komunikację zastępczą dla kursujących tych odcinkiem linii MPK (pojadą przez Węgrzce Wielkie, dlatego muszą być to mniejsze busy, które zmieszczą się pod wiaduktem).
Zakres prac obejmuje m.in.: wymianę podbudowy drogi, poszerzenie jezdni oraz budowę chodników. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest w połowie 2020 r, a czasowe zamknięcie całego tego odcinka mają nastąpić ponownie w styczniu 2020.