Powrót

Nowy przetarg na VeloDunajec Krościenko - Zabrzeż

Nowy przetarg na VeloDunajec Krościenko - Zabrzeż

Orientacja przebiegu VeloDunajec (VD) Szczawnica-Zabrzeż (z dokumentacji przetargowej)
Wszystko już jasne w sprawie brakującego odcinka #VeloDunajec Krościenko nad Dunajcem - Zabrzeż. Na stronach Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie pojawił się przetarg na ponowne przeprojektowanie i budowę tego odcinka z terminem realizacji do połowy 2021 r.

Całą dokumentację przetargową znajdzie na stronach ZDW. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu / ofert to 20.11.2019 r, więc jego rozstrzygnięcie nastąpi w okolicach grudnia br. 

Jak widzicie, trochę się nam przeciągnie czas oczekiwania na te brakujące kładki i 5 km drogi rowerowej, ale dobrze że w końcu temat ruszył ponownie. Jak to ma wyglądać?

  • kładka (nr 7A), której pierwotna lokalizacja miała być na osiedlu Królowo w Tylmanowej zostanie wybudowana w Krościenku n.D w okolicy Łąkcicy (w miejscu gdzie w tym momencie kończy się nowa droga rowerowa poprowadzona po terenie campingu)
  • poprowadzenie trasy lewy brzegiem Dunajca ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż DW969
  • zamiast budowy kładki nr 8 trasa będzie poprowadzona po istniejącym obiekcie mostowym w Tylmanowej do osiedla Brzegi.
  • dalej trasa pobiegnie istniejącą drogą lokalną do kolejnej kładki (nr 9A), która ma zostać wybudowana w Tylmanowej.

Aktualnie trwają też prace od Tylmanowej do Zabrzeży w ramach modernizacji DW969. 
Nowy przebieg naniesiony został na mapę www.bit.ly/mapVD

Wszystkie powyższe zmiany są konsekwencją zbyt wysokich kosztów budowy kładki na osiedlu Królowo oraz przystosowania drogi stokowej prowadzącej do tego osiedla, która poprowadzona jest dość stromym terenem z osuwiskami. Dla rowerzystów to z jednej strony dobra i zła informacja, bo odpadnie nam dość mozolny podjazd po tej drodze, ale ten bardziej płaski wariant jaki uzyskamy w nowym wariancie, będzie okupiony jazdą w sąsiedztwie drogi wojewódzkiej (o jakieś 3 km więcej niż w pierwotnej koncepcji).

Cieszymy się, że sprawa ruszyła w końcu do przodu i nie pozostaniemy na długie lata z "dziurą" w trasie, której na dobrą sprawę nie da się objechać inaczej jak jadąc po drodze wojewódzkiej z dużym natężeniem ruchu samochodowego, czyli tak jak na razie polecamy jechać w tym sugerowanym śladzie "objazdowym" (www.bit.ly/VDobjazd). Po wybudowaniu tego nowego odcinka z dwiema nowymi kładkami uzyskamy ciągłość trasy VeloDunajec praktycznie na całym odcinku Zakopane - Wielogłowy (140 km)