Powrót

Fotorelacja z budowy Trasy Dookoła Jeziora Czorsztyńskiego

Fotorelacja z budowy Trasy Dookoła Jeziora Czorsztyńskiego

VeloDunajec - widok z budowanego odcinka Falsztyn - Frydman
Trwa wielkie budowanie trasy nad Zbiornikiem Czorsztyńskim. Śledzimy postęp prac na na bieżąco i od maja przybyło sporo nowości zarówno w ramach VeloCzorsztyn (niech to będzie taka robocza nazwa na to, co powstaje na północnych brzegach jeziora)  oraz na jej południowych odcinkach, czyli w ramach trasy VeloDunajec. Całość ma spiąć się pod koniec tego roku i funkcjonować pod oficjalną nazwą "Trasa Dookoła Jeziora Czorsztyńskiego"

Całość fotorelacji znajdziecie tutaj, a poniżej najważniejsze nowości. Uwaga, to w większości jest jeszcze BUDOWA. Piszemy i podkreślamy z wielkiej litery z prośbą, żeby jeszcze tam NIE jeździć i nie przeszkadzać pracującym tam ekipom (nie mówiąc o niebezpieczeństwie jazdy po placu budowy). Oglądajcie na razie zdjęcia i poczekajmy wszyscy cierpliwie na koniec prac, które zaplanowane są na jesień br.
Bieżący postęp prac również na aktualizowanej w zasadzie co tydzień mapie bit.ly/mapVD

1. Trasę zaczynamy na moście w Dębnie, gdzie trasa VeloDunajec będzie przebiegać bezkolizyjnie pod mostem droga DW969. Sam most niestety przez najbliższe lata będzie "wąskim gardłem" całej trasy, bo będzie on również łącznikiem z tymi budowanymi odcinkami trasy na północnych brzegach jeziora Czorsztyńskiego. Tu planowana jest dopiero powstanie równoległej przeprawa mostowej gwarantującej bezkolizyjny ruch rowerowy i budowę brakującego łącznika do Huby. Podgląd jak to będzie może docelowo wyglądać znajdziecie tutaj
Ale przekraczam most i to wąskie gardło i jadę pozwiedzać północne brzegi jeziora (czyli ten roboczy #VeloCzorsztyn), żeby zobaczyć co tu się zmieniło przez ostatnie 2 miesiące.

VCzorsztyn_072019_1.jpg

2. Po przekroczeniu most jedziemy pozwiedzać północne brzegi jeziora (czyli ten roboczy #VeloCzorsztyn), żeby zobaczyć co tu się zmieniło przez ostatnie 2 miesiące.W Hubie pojawiła się konstrukcja zjazdu na brzegi jeziora
VCzorsztyn_072019_1.jpg

3. Budowane są przepusty i ich tymczasowe "robocze" obejścia (dla celów przejazdów ciężkich maszyn budowlanych)
VCzorsztyn_072019.jpg

4. Trasa zachwyca nawet jak  nie ma pogody na widoki, to są klimaty mgieł wstających na jeziorze :-). Przejazdy robiony był w godzinach wczesno porannych, żeby zdążyć przed ekipami budowlanymi i nie przeszkadzać im w pracy. 

VCzorsztyn_072019_4.jpg

5.  Na wysokości Maniowy rasa wdrapuje się takimi właśnie tarasami na wyższe brzegi. Widać również budowę specjalnego łącznika, który asfaltową nitką połączy wieś z brzegami jeziora.

VCzorsztyn_072019_5.jpg

6. Za tablicą informacyjną EU w Mizernej trasa z pozoru bez zmian, ale 100 metrów dalej budowany most już w zasadzie prezentuje się w pełnej krasie (choć jeszcze bez kompletnych najazdów). Zaraz za nim rozpościera się kawałek nowego asfaltu. 

VCzorsztyn_072019_6.jpg

7. Świeżutkie asfalty ciągną się aż do przystani Podhalańskiego Towarzystwa Żeglarskiego w Kluszkowcach.

VCzorsztyn_072019_7.jpg

8. Dalej znowu roboczo. Między Kluszkowcami, a Czorsztynem wszystkie konstrukcje drogi już gotowe. 2 miesiące temu było tu z tym najsłabiej

VCzorsztyn_072019_8.jpg

 

9.  Po objechaniu Zatoki Pustej wita nas takie poszerzenie pasa drogowego, które kończy się niestety na ślepo po jakichś 150m, więc i tak zjechać trzeba będzie w ruch ogólny (ale i tak spokojny) 
VCzorsztyn_072019_9.jpg

10. Ten obiekt mostowy był jeszcze zupełnie nie do przejścia w maju br., bo kończył się stromą skarpą. Teraz konstrukcje najazdów na niego są już wykonane, a ja dostałem glejt na jego dziewicze przekroczenie

VCzorsztyn_072019_10.jpg

11. Dla większości to będzie koniec/początek trasy, czyli okolice przystani gondolek/statków w Czorsztynie. Polecanych w sezonie ciepłym do przetransportowania się między zamkami, jeśli chcemy żeby było płasko lub jedziemy np. z dzieciakami (dla najmłodszych będzie to ekstra 10+ do frajdy). Kursują od maja do września. 

VCzorsztyn_072019_11.jpg
12. Szosowcom oraz wszystkim poza sezonem lub godzinami kursowanie gondolek będę polecał podjazd przez Nadzamcze. Aktualnie buduje się krótki łącznik (to widoczne po lewej) do ul. Wronina (po prawej) , którą dalej można już w ruchu ogólnym wspiąć się genialnym podjazdem do centrum Czorsztyna i dalej przez Przełęcz Osice do Sromowiec Wyżnych, gdzie wjeżdżamy z powrotem na VeloDunajec. To w zasadzie jedyna opcja jazdy, bo jazda przez szlaki piesze np.  przez Halę Majerz jest zabroniona (to jest teren Pienińskiego Parku Narodowego).

VCzorsztyn_072019_12.jpg

13. Na całym odcinku Niedzicia-Falsztyn mamy już finalną warstwę asfaltu.

VCzorsztyn_072019_13.jpg


14. Tak +- budowane są nowe miejsca odpoczynku wokół jeziora w ramach inwestycji Fundacji Rozwoju Regionu Jeziora Czorsztyńskiego. Powstanie podobnych ok. 7-9 sztuk wokół całego jeziora. Jak widać różnią się od tych budowanych przez ZDW w Krakowie w ramach VeloMałopolska.

VCzorsztyn_072019_14.jpg

15. Fragment trasa wzdłuż Zatoki Kosarzyskiej już skończony i pojawiły się tu też barierki. Bariery blokującej wjazd już nie ma, więc można już legalnie śmigać. 

VCzorsztyn_072019_15.jpg

16. Zjazd z Falsztyna w stronę Zatoki Falsztyńskiej dosłownie urywa głowę widokami, a to co niedawno było polną drogą, zamieniało się właśnie w świeży asfalty.

VCzorsztyn_072019_16.jpg

17. Koniec świeżego asfaltu następuje na pierwszym z mostów jaki się budują na tym odcinku. Ten obiekt (to bardziej estakada niż most) jest chyba najwyższy i połączy oba brzegi tej głębokiej dolinki. 

VCzorsztyn_072019_17.jpg

18. Takich obiektów mostowych jest na tym budowanym 2,5 km odcinku Falsztyn-Frydman jeszcze 4

VCzorsztyn_072019_18.jpg

19. Powstają też kolejne Miejsca Odpoczynku. Ten będzie chyba najbardziej widokowy MOR na całej VeloDunajec

VCzorsztyn_072019_19.jpg

20. Budowa ciągnie się aż do nowego mostku w okolicach kempingu we Frydmanie. Ostrzeżenie mówią prawdę. Nie zapuszczajcie się tu jeszcze przez najbliższe miesiące bez potrzeby, niech budują na spokojnie.
VCzorsztyn_072019_20.jpg 

21. Dalsza część, czyli zapora boczna we Frydmanie gotowa w ramach VeloDunajec już od jakiegoś czasu i cieszyła się niesłabnącym powodzeniem nawet wśród najmłodszych

VCzorsztyn_072019_21.jpg

22. Zaraz po zjechaniu z zapory trwają jeszcze prace przy mostku który połączy najazd na zaporę we Frydmanie z drogą Dębno - Niedzica (w jego okolicach wyrasta kolejny MOR)

VCzorsztyn_072019_22.jpg


23. Wzdłuż drogi Dębno - Niedzica mamy poszerzenie pasa drogowego z myślą o rowerzystach, niestety na razie z wąskim gardłem w postaci mostu na Białce 

VCzorsztyn_072019_23.jpg

24. Gotowa jest również nawierzchnia na wałach w stronę mostu w Dębnie, którymi wracamy do punktu startu i tak kończymy relacje. 
VCzorsztyn_072019_24.jpg